Scandic Kristiansand Bystranda er Sørlandets største hotell. (Foto: USUS/Visit Sørlandet)

Digitalkonferanse for reiselivet

Scandic Kristiansand Bystranda blir Norges digitale møteplass for reiselivet i slutten av september. Da arrangeres Norwegian Digital Travel Conference (NDTC).

Publisert

Det er USUS AS (tidligere Visit Sørlandet) som arrangerer landets største digitalkonferanse for reiselivsbransjen. Norwegian Digital Travel Conference (NDTC) blir arrangert 27. og 28. september 2016, med Scandic Kristiansand Bystranda som hovedkvarter.

NDTC arrangeres i samarbeid med Visit Norway, NHO Reiseliv og Digital Tourism Think Tank.

Heidi Sørvig mener årets Norwegian Digital Travel Conference blir den beste noensinne. Her på en tidligere konferanse. Samarbeidspartner Nick Hall til høyre. (Foto: Inge T. Dalen/USUS)

Konferanse med internasjonalt preg

Konferansen arrangeres i år for fjerde gang. De tre første årene ble digitalkonferansen arrangert på teater- og konserthuset Kilden og Clarion Hotel Ernst. I år er konferansen – unntatt kveldsarrangementet i skjærgården, flyttet til Scandic Bystranda, hotellet som praktisk talt ligger på stranda, i det ene hjørnet av Kristiansand sentrum.

– Årets konferanse tror jeg – helt inhabil, selvsagt – blir den beste til nå, mener daglig leder Heidi Sørvig i USUS AS (tidligere Visit Sørlandet).

Deltakere fra hele Norge

Norwegian Digital Travel Conference (NDTC) trekker deltakere fra reiselivsbedrifter og destinasjonsselskaper over hele Norge.

De kommer for å oppleve internasjonale og nasjonale foredragsholdere fra øverste hylle, og for å bli oppdatert på nyheter og trender som gjelder for dem som vil lykkes i det digitale reiselivslandskapet.

Facebook stiller med siste nytt

Her er noen smakebiter fra konferansemenyen:

• Facebook stiller selvsagt på den viktige digitalkonferansen, for å dele nyheter om Facebook med en svært aktiv brukergruppe
• Fra Island er det hentet ekspertise på hvordan du gjør suksess med humor i digital kommunikasjon
• En sørafrikansk ekspert deler sine store kunnskaper om storytelling i markedsføring av reiselivet
• En særpreget spesialist på suksessrik merkevarebygging er hentet fra De forente arabiske emirater
• Sørlandets egen Dyreparken-direktør Reidar Fuglestad skal fortelle om et banebrytende prosjekt med bruk av beacons (nettvarder) i parken

Når de er i Kristiansand, skal konferansedeltakerne selvsagt få oppleve Sørlandets skjærgård. Det blir «get together» og «havets festbord» på Bragdøya, en hyggelig båttur fra Kristiansand sentrum.

Denne saken er skrevet av Inge T. Dalen, USUS

Lik og følg gjerne magasinet Horeca/nettstedet Horecanytt.no på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Powered by Labrador CMS