Brasilia-restaurantsjef-Roberta Giedrikaité og KAM hos Kiilto, Hans Erik Jacobsen. (Foto: Kiilto)

Restaurant satser på miljøvennlige hygieneløsninger

Brasilia åpnet sin nye grillrestaurant i Oslo 1. desember 2020, og tar hygiene og smittevern meget seriøst under den pågående Covid-19-pandemien.

Brasilia, som også har en restaurant i Bergen, har valgt Kiilto som totalleverandør av rengjørings- og desinfeksjonsprodukter fra merkevarene Kiilto Pro og Antibac.

Utfordrende med nyåpning under pandemien

Hygienestasjon på Brasilia restaurant i Oslo. (Foto: Killto)

– Det har vært utfordrende å åpne restaurant under pandemien, og ikke minst under perioden med skjenkestopp, men vi har hatt stort søkelys på hygiene. Vi har femdoblet antall antibac-stasjoner, vi bytter serveringsutstyret på bufféen minst hver time og passer på at både gjester og ansatte bruker munnbind når de skal bevege seg i restauranten. I tillegg har vi etablert rutiner der toalettene skal desinfiseres hver time de travleste dagene, uttaler eier av Brasilia, Nikolaos Kiosses.

Det er plassert ut i overkant av tretti antibac-dispensere ved inn- og utgangen, på kjøkkenet, ved buffeten og på toalettene. All rengjøring skjer med Kiilto Pro rengjøringsprodukter, utviklet for profesjonelle kjøkken.

Rent kjøkken

En av kokkene i aksjon i Brasilia restaurant. (Foto: Killto)

Renholdet i et kjøkken er indikatorer på restaurant- og matstandarden. Et rent kjøkken viser at restaurantens personell verdsetter høy kvalitet i arbeidet sitt. God hygiene viser også evnen til å organisere og opprettholde et godt forvaltet kjøkken. Verdens beste restauranter har upåklagelig rene kjøkken.

De nordiske merkevarene Kiilto Pro og Antibac produseres begge av Kiilto. Produktopplæring og hygienekurs blir holdt for alle ansatte.

Hygienestasjoner

Hans Erik Jacobsen, som er KAM hos Kiilto, holdt produktopplæring med de ansatte, og sier at han er veldig glad for at Egge Import ga Kiilto denne muligheten for å være med å definere og montere opp hygienestasjoner fra start.

– Det har vært et godt samarbeid med Egge Import, først med restauranter i Bergen og nå her i Oslo. I en travel hverdag er det ikke like enkelt å få tid til å sette seg inn i nye produkter så produktopplæringen var en god gjennomgang. Vi er veldig fornøyde med produktene så langt, sier restaurantsjef Roberta Giedrikaité.

Les hele saken i Horeca nummer 1 2021

Lik og følg gjerne magasinet Horeca på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Her kan du abonnere på magasinet Horeca

Powered by Labrador CMS