Årets medlemsbedrift ble Mortens Kro. Fra venstre Siw Hausmann (Mortens Kro), Kåre Hansen (Mortens Kro), Ivar Akerlie (distriktssjef i NHO Reiseliv Innkjøpskjeden) og Morten Karlsen (direktør for verving og innkjøp i NHO Reiseliv Innkjøpskjeden). (Foto: Anna Ellingsen)

Prisdryss fra NHO Reiseliv Innkjøpskjeden

Dette er fjorårets beste leverandører, stemt frem i kategoriene mat, drikke og non-food/tjenester i NHO Reiseliv Innkjøpskjeden. Årets medlem for 2019 ble også kåret; Mortens Kro på Gjelleråsen.

nVinnerne skulle etter planen blitt kunngjort under det som skulle ha vært årets store begivenhet, NHO Reiseliv sin årskonferanse. På grunn av koronaviruset måtte denne dessverre avlyses.

Det ble derfor gjennomført en litt alternativ prisutdeling på Saga Apartments i Oslo. Prisene ble delt ut av Morten Karlsen (direktør for verving og innkjøp i NHO Reiseliv Innkjøpskjeden), Øyvind Frich (leder av innkjøpsutvalget i NHO Reiseliv Innkjøpskjeden) og Alexandra Buan (kategorisjef i NHO Reiseliv Innkjøpskjeden).

Tine Partner ble årets matleverandør

Fra venstre: Vegard Aulie (Tine Partner), Alexandra Buan (kategorisjef i NHO Reiseliv Innkjøpskjeden), Morten Karlsen (direktør for verving og innkjøp i NHO Reiseliv Innkjøpskjeden). (Foto: Anna Ellingsen)

Årets leverandør av mat ble Tine Partner, som er Tines salgskanal for storhusholdningsmarkedet.

– Mat er vår største kategori med mange gode samarbeidspartnere. Konkurransen er derfor svært tøff. Tine er en aktør som i flere år har jobbet hardt og målrettet for økt omsetning hos oss og i markedet ellers. Tine har en sterk posisjon innenfor flere varegrupper, utvikler sitt sortiment og tar til seg nye varegrupper. Vi er dessuten svært fornøyde med arbeidet Tine gjør for å fremme kokkefaget, sier Morten Karlsen.

Tine var nominert sammen med Diplom-Is og Servicegrossistene.

Årets drikkeleverandør

Fra venstre: Bård Tveito (Coca-Cola European Partners), Alexandra Buan (kategorisjef i NHO Reiseliv Innkjøpskjeden), Morten Karlsen (direktør for verving og innkjøp i NHO Reiseliv Innkjøpskjeden). (Foto: Anna Ellingsen)

Innenfor kategorien drikke var det Coca-Cola som gikk helt til topps. De andre nominerte var Ringnes og Vectura.

– Coca-Cola har en sterk merkevare og har en god posisjon innenfor denne kategorien. De har inngående markedskunnskap og kundeforståelse, og jobber målrettet med å utvikle sitt sortiment og ta nye markedsandeler, sier Øyvind Frich.

– Coca-Cola scorer godt på vår egenrapportering innenfor bærekraft og miljø. De tar samfunnsansvar med å skape møteplasser for unge i Norge. I tillegg har de et stort fokus på gjenvinning og økt bruk av resirkulert materiale, sier Karlsen.

Ecolab årets leverandør for non-food og tjenester

Fra venstre: Henning Brun (Ecolab), Alexandra Buan (kategorisjef i NHO Reiseliv Innkjøpskjeden), Morten Karlsen (direktør for verving og innkjøp i NHO Reiseliv Innkjøpskjeden) (Foto Anna Ellingsen)

Innkjøpskjedens medlemmer har stemt frem Ecolab som beste samarbeidspartner innenfor non-food og tjenester i 2019. Ecolab leverer profesjonelle rengjøringsprodukter, og samarbeider med kunder i mer enn 40 forskjellige bransjer. Om Ecolab sier Alexandra Buan følgende:

– Ecolab er en kvalitetsbevisst, serviceinnstilt og viktig samarbeidspartner av NHO Reiseliv Innkjøpskjeden. De har over mange år scoret godt på vår egenrapportering innenfor bærekraft og miljø. De har søkelys på innsatsområdet som blant annet rent vann og trygg mat.

Mortens Kro – Årets medlemsbedrift 2019

Årets medlemsbedrift ble Mortens Kro. Fra venstre Siw Hausmann (Mortens Kro), Kåre Hansen (Mortens Kro), Ivar Akerlie (distriktssjef i NHO Reiseliv Innkjøpskjeden) og Morten Karlsen (direktør for verving og innkjøp i NHO Reiseliv Innkjøpskjeden). (Foto: Anna Ellingsen)

Mortens Kro, lokalisert rett utenfor Oslo, ble tildelt prisen Årets medlemsbedrift 2019.

De har vært et lojalt medlem siden 2004, og har satt seg som mål å benytte seg av flest mulig av innkjøpskjeden sine leverandører.

Mortens kro ble etablert i 1965. Det er en familiebedrift som nå drives av 3. generasjon. Helt siden åpningen har stedet vært en holdeplass for unge og gamle. Stedet har mange stamgjester og mange forbipasserende som stopper innom for å nyte et godt måltid. Mortens Kro selger mer enn seks tonn ribbe, to tonn pinnekjøtt og to tonn lutefisk før jul, og serverer mer enn 5000 juletallerkener med hjelp av de gode medarbeiderne og kjøkkensjefen.

Mortens Kro er en del av Kutt MatSvinn 2020, og har også et stort fokus på kildesortering. Medlemmet er gode ambassadører for NHO Reiseliv og snakker alltid varmt om organisasjonen.

Pressemelding

Lik og følg gjerne magasinet Horeca på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Her kan du abonnere på magasinet Horeca

Powered by Labrador CMS