Key Account Manager hos Millum Direkte, Peter M. Haug. (Foto: Millum)
Key Account Manager hos Millum Direkte, Peter M. Haug. (Foto: Millum)

Satser stort på nettbutikk for leverandører

Som en av de markedsledende innenfor storhusholdningsbransjen, har Millum lenge sett behovet for å videreutvikle og forenkle salgsmulighetene for leverandørene. Derfor lanseres det en helt ny utgave av Millum Trade.

Publisert

Den nye utgaven ble lansert i starten av juni.

Millum Trade er et tilbud til leverandører som allerede er koblet opp gjennom Millum sine systemer, men som også ønsker å selge til kunder som ikke handler via strukturerte innkjøpssystemer. Løsningen har allerede en rekke kjente leverandører på kundelisten som bla. Cuveco, Nortura Proff, Odd Langdalen og Verdimat, men først ut på den nye plattformen som er utviklet det siste året er Engrosfrukt.

– Vi er veldig stolte av produktet vi re-lanserer for bransjen og vi er glade for at Engrosfrukt vil være først ut. Det viser at de tror på oss og våre løsninger, noe som er gledelig, forteller daglig leder hos Millum AS, Bjørn Anskau.

Kristine Taraldsvik Lofthaug hos Engrosfrukt. (Foto: Millum)
Kristine Taraldsvik Lofthaug hos Engrosfrukt. (Foto: Millum)

Ny teknologi og brukergrensesnitt

Millum Trade har vært på markedet i flere år, men behovet for å få løsningen over på nyere teknologi har vært økende både for Millum og deres kunder. Samtidig var ønsket å skape en portal for og med brukerne, noe som krevde bedre brukergrensesnitt.

– Vi har arbeidet med den nye teknologien lenge gjennom vår innkjøpsløsning Millum Procurement. Derfor hadde allerede våre utviklere kunnskapen og visjonene klare for Millum Trade, men vi har gått noen runder med eksisterende kunder for å finne frem til hva som virkelig er behovet, forteller Bjørn Anskau.

Hos Engrosfrukt er de klare på at Millum Trade er en viktig salgsportal for å bli en bedre samarbeidspartner i Horecamarkedet.

– Vi bruker allerede Millum Trade aktivt og ser frem til å ta i bruk en forbedret utgave av løsningen med ny teknologi og brukergrensesnitt. Vi ønsker å hele tiden ligge i forkant av utviklingen, så for oss er det naturlig å være første leverandør over på ny teknologi, forteller Kristine Taraldsvik Lofthaug hos Engrosfrukt.

Venter stor vekst for Millum Trade

Planene for utrulling av portaler til eksisterende kunder nærmer seg sluttfasen. Parallelt med dette har Key Account Manager hos Millum Direkte, Peter M. Haug, startet dialogen med nye potensielle kunder.

– Vi håper og tror at leverandører i storhusholdningen ser nytten av Millum Trade. Det er en unik mulighet å øke salget uten mer arbeid. Er du allerede koblet opp mot Millums løsninger, har du gjort mye av jobben. Fordi katalogen din allerede ligger der, er det enkelt å sette opp en skreddersydd handelsportal for hele kundeporteføljen. Dette gir deg kun ett kontaktpunkt for alle dine kunder, sier Peter M. Haug.

Pressemelding

Lik og følg gjerne magasinet Horeca på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Her kan du abonnere på magasinet Horeca