Bok om service fra Tore Berger

Service er tittelen på en ny bok fra Tore Berger. Berger har nesten 30 års erfaring fra horecabransjen.

Publisert
Tore Berger med den nye boka Service. (Foto: Privat)

«Vi kjenner alle begrepet. Vi har et forhold til det. Vi har alle trolig en formening om det. Fra hamburgerkiosker til Las Vegas-hoteller, via SAS til NSB. Service er noe vi omgis av og med, og noen ganger kan det også være fraværende. Service som begrep, som leveranse, som verdi. Kjedelig er det aldri, morsomt er det ofte, og lærerikt er det alltid. Service har aldri fasit. Service er aldri ja eller nei. Service er alltid individuelt. Sett deg inn i rollen, plasser deg som gjest, tyn begrepet. Service?, heter det i omtalen av boka, som er gitt ut av Kolofon Forlag.

Tore Berger.

Lang fartstid i bransjen

Tore Berger har arbeidet i service- og serveringsnæringen siden 1988.

Fra den spede begynnelse har veien gått fra nattevakt til resepsjon, oppvask og spisesal, til bardisk og mellomledelse.

Berger er utdannet butler, servitør, bartender og resepsjonist. Han har og studert ved Cornell, Norsk Hotellhøgskole, Ashworth College, JWC Singapore, Høgskolen i Akershus og har tatt WSET-vinstudie i to trinn. Dette er hans andre bok innenfor faget etter drink og drikkeboken: «I flytende form…»

Mange læremestere

Med mange læremestere underveis har veien gått fra restaurant og hotell til ferger og cruiseskip. Felles for alt er lærekurven.

– Den har gått og går stadig oppover. Denne boken er et resultat av fantastiske gjester, gode kolleger og utrolige opplevelser. Til debatt og undring, til smil og gjenkjennelse. Velbekomne; boken om service, skriver Berger.

«Service og internservice skaper kultur. Kultur skaper holdning. Holdning skaper seriøsitet. Seriøsitet skaper gjesterelasjon. Gjesterelasjon danner grunnlaget for en god serviceleveranse.En god serviceleveranse skaper: Mersalg, gjenkjøp, og kanskje et varig kunde/gjesteforhold?», heter det i omtalen.

Lik og følg gjerne magasinet Horeca/nettstedet Horecanytt.no på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

BOK

Tittel: Service

Forfatter: Tore Berger

Antall sider: 178, heftet

Pris: 300 kroner

Forlag: Kolofon forlag, Oslo

ISBN 978-82-300-1476-9

Powered by Labrador CMS