Jozo med ny design

Det virker som det er en aldri så liten «saltkrig» i Norge denne våren. Også Jozo har kastet seg inn kampen, og lanserer nå helt ny design på sine produkter.

Publisert

Salt er vårt vanligste krydder, og interessen for ulike typer salt og hvordan de skal brukes, har økt kraftig i Norge.

Jozo har vært et velkjent saltmerke i Norge over lang tid, men har de siste årene fått sterk konkurranse fra mange andre merker.

Informasjon på forpakningene

Nylig lanserte Jozo ny forpakningsdesign, og bakgrunnen for endringene er å guide norske forbrukere til en bedre smaksopplevelse ved å gi både informasjon og inspirasjon om salt – direkte på forpakningene.

Med slagordet «A pibch of love» - en klype kjærlighet, skal Jozo vinne tilbake markedsandeler, og presenterer sitt nye sortiment i mer moderne stil. Sortimentet består av en rekke produkter.

Både hjemmekokker og profesjonelle kokker

«Gjennom de nye forpakningene ønsker Jozo å sette søkelyset på hvordan salt kan bidra til sunnere og bedre mat. Der gis det informasjon om salttypen, saltkornets størrelse, fordeler ved kornstørrelsen, helsefordeler og hva saltet passer best til. Det nye konseptet fungerer både som ne guide for hjemmekokker og for profesjonelle kokker – slik at de kan velge riktig salg til ulike råvarer, matvarer og tilberedningsteknikk», heter det i en pressemelding fra Jozo.

– En smart måte å gi informasjon på

– Dagens forbrukere vil ha korrekt og interessant produktinformasjon så raskt og enkelt som mulig. På Jozo-saltet ser vi det som vår oppgave å guide og inspirere forbrukere, og vi mener at dette er smart måte å gjøre det på, er på forpakningene, sier Lene Andersen i Jozo Salt i Norge i en pressemelding.

Jozo Salt er en del av Akzo Nobel-konsernet, som har over 57 000 ansatte i mer enn 80 land.

Lik og følg gjerne magasinet Horeca/nettstedet Horecanytt.no på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Powered by Labrador CMS