Det var mange fornøyde deltakere på Travel Match på Oslo Kongressenter.
Det var mange fornøyde deltakere på Travel Match på Oslo Kongressenter.

Fornøyde deltagere på TravelMatch 2023

Et rekordstort antall deltok på årets utgave av TravelMatch Norway, som var det 12. i rekken, inkludert en digital versjon i 2021.

Det var stor aktivitet i den store salen på Oslo Kongressenter, med mange møter, både forhåndsbookede og mer spontane.

Den foreløpige responsen er utelukkende positiv, og mange har allerede sagt at de kommer tilbake i 2024. Foruten en rekke nyttige møter, var det et interessant frokostseminar i regi av Krakow/Malopolska regionene, lunsj og lunsjseminar i regi av Tyskland, som var årets destinasjon, samt en avsluttende og hyggelig mingling med Lufthansa, Wiesbaden og Henkell som vertskap.

Dessuten kunne noen av kjøperne som deltok ta med seg svært hyggelige premier hjem, i form av flybilletter og i noen tilfeller også hotellopphold.

Ett av årets viktigste treff for bransjen

– For den delen av reiselivsnæringen som jobber med reiser ut av Norge, er dette årets viktigste og mest effektive arrangement, hevder prosjektleder Arne Sundt-Bjerck.

– Her er det mulig å rekke møter med et stort antall kontakter og mulige samarbeidspartnere i løpet av en kompakt dag, en mulighet du ikke finner noe annet sted, fortsetter han. Norske kjøpere får over 150 leverandører nærmest «servert på et fat», uten annen kostand enn transporten til Oslo Kongressenter. – Dette har svært mange i bransjen skjønt og dagen er satt av i god tid, selv om det fortsatt er noen som lar denne muligheten gå fra seg, sier han.

Nyttige møter, seminarer og nettverksbygging

Ved aktiv bruk av databasen og søkemuligheten der, kan deltagerne finne de mest relevante samarbeidspartnerne og booke møter med disse på forhånd. I tillegg, er det selvsagt mulig å ta initiativ til mer spontane møter på stedet, og supplere ytterligere i periodene satt av til mingling.

Og aktuelle partnere var det nok av, i form av en rekke DMC´s fra mange land overstore deler av verden, et stort antall internasjonale flyselskaper, en rekke nasjonale og regionale turistkontorer, samt hotell, konferansesenter, ferge, flyutleie m.m. Mange hadde også stor glede og nytte av å delta på seminarene med Krakow/Malopolska regionen og med Tyskland, som igjen hadde rollen som årets land.

Spennende premier for de som var tidlig ute

For de kjøperne som registrerte seg i god tid, var det muligheter for også å vinne attraktive premier, i tillegg til at de kunne være «først til mølla» når det gjaldt å booke møter med de mest relevante aktørene.

Og her var det premier fra aktører som Eurowings, Lübeck Air, Air Serbia, Logan Air, Air Baltic (med supplering av landarrangement fra Baltic Travel Group), Vueling Airlines, Croatia Airlines, Atlantic Airways (inkludert overnatting på Hilton Garden Inn), Ethiopian Airlines og Turkish Airlines. Så etter trekningen var det mange bransjefolk som var ekstra fornøyde.

«After work»-mingling med tyske partnere

Og i reisebransjen er ikke dagen komplett uten et sosialt treff, der man kan fortsette dialogen, treffe nye mennesker og hygge seg sammen, noe som jo ikke har vært så enkelt de siste årene på grunn av pandemien. Lufthansa Group og den tyske regionen Wiesbaden var vertskap, sammen med Henkell Trocken, som serverte noe velsmakende i glasset. Og i tillegg var det servering av tyske pretzels og selvsagt en god porsjon tysk «gemütlichkeit». Dette var følgelig en verdig og hyggelig på en anstrengende, men nyttig dag for alle som deltok!

– Nå er det bare å se frem til neste arrangement, så sett av datoen 11. januar 2024, igjen på Oslo Kongressenter, sier Sundt-Bjerck.

Pressemelding

Lik og følg gjerne magasinet Horeca på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Her kan du abonnere på magasinet Horeca

Powered by Labrador CMS