Illustrasjonsfoto: Millum
Illustrasjonsfoto: Millum

Vokser videre mot 10 milliarder

2019 ble en stor opptur for teknologiselskapet Millum ytterst på Fornebu. En jevn vekst de siste årene ble kronet med rekordstore 12 % økning i handelsvolumet i 2019.

Publisert

Dessverre ble året noen dager for kort for at grensen på ni milliarder skulle passeres, men 8,9 milliarder i handelsvolum bekrefter Millums posisjon som en av de sentrale aktørene i storhusholdningsmarkedet.

Vekst fra eksisterende kunder

Årets vekst skyldes først og fremst en vekst i handel om de eksisterende kundene Millum har jobbet med i mange år. Spesielt NHO Reiseliv Innkjøpskjeden og Gress-gruppen står for den største veksten.

Daglig leder hos Millum, Bjørn Anskau, er veldig godt fornøyd med tallene.

– Tallet i seg selv er veldig høyt, men jeg syntes det er aller mest gledelig at veksten kommer fra eksisterende kunder. Ved å jobbe veldig tett med våre kunder og ta de med inn i utviklingsløpet har vi klart å markant øke bruken hos flere av våre kunder, forteller han.

Stor økning i antall brukersteder

I løpet av 2019 ble hele 1677 nye brukersteder tilkoblet Millum Procurement gjennom en av de 19 brukerportalene. Disse kommer også i hovedsak fra eksisterende kunder som har arbeidet godt internt for å få flere til å ta i bruk innkjøpsportalen.

– Nesten 1700 nye brukersteder viser at våre kunder er fornøyde med produktene vi lever og at stadig flere av innkjøpskjedenes medlemmer ser nytten av å strukturere opp sine innkjøp. Jeg må rette en stor takk til alle medlemsrådgiverne som hjelper oss med å spre kunnskap og oppmerksomhet rundt Millum Procurement, sier Anskau.

Ser videre mot Norden

Selv om 2019 var et jubelår har ikke Millum planer om å hvile på laurbærene i 2020. I tillegg til å jakte videre på nye samarbeidspartnere i Norge, rettes fokus stadig mer mot Sverige og Danmark, to land man allerede er etablert i.

– Det er naturlig for oss å se videre utover i Norden. Flere av våre kunder har business i alle tre landene, så vi forbereder oss på dette. I tillegg så ser vi mulighetene for andre land i årene som kommer, sier Bjørn Anskau.

Pressemelding

Lik og følg gjerne magasinet Horeca på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Her kan du abonnere på magasinet Horeca