Årets nykommer: Amerikalinjen. (Foto: Morten Holt)

Hotell-prisdryss på Grand Travel Awards 2020

Under utdelingen av Grand Travel Awards 2020 ble Nordic Choice Hotels hedret med tre priser. Radisson Hotel Group, med Radisson Blu- og Park Inn by Radisson-hotellene, ble igjen kåret til beste internasjonale hotellkjede.

Publisert

Nylig var reiselivsbransjen samlet til Grand Travel Awards 2020 i Oslo, enda en prisutdeling for bransjen (det kan kanskje blir litt for mange..,red. anm).

– Selv om det er tiende året på rad vi vinner prisen for årets hotellkjede i Norge, og fjerde gang i Norden, tar vi ikke dette som en selvfølge. Jeg vil rette en stor takk til alle våre 17000 ansatte som hver dag gjør en formidabel jobb. Det er også utrolig moro at Amerikalinjen vinner årets nykommer – det viser hvilken eksepsjonell innsats de har lagt ned siden åpningen for under et år siden, sier, administrerende direktør i Nordic Choice Hotels, Torgeir Silseth.

Juryen, som består av folk fra hele spekteret innen reiselivsbransjen, vektlegger nyskaping, økonomisk prestasjon, produktutvikling og hvordan selskapet oppfattes av sluttkunde og reisebyrå i utvelgelsen av vinnerne.

«Årets nykommer»

Av prisene som ble delt ut under årets Grand Travel Awards var det spesielt stor spenning knyttet til hvem som ble kåret til «Årets nykommer». I konkurranse med Loganair, Hainan, Britannia og The Viking Planet, vant Amerikalinjen prisen.

– Vi kan si mye flott både om bygget, interiøret og beliggenheten vår, men vi hadde aldri vært der vi i dag uten menneskene som kaller Amerikalinjen for sitt andre hjem, og sine kolleger for familie. Nå er vi 115 historiefortellere som har åpnet dørene for byens befolkning og som hver dag skaper magiske opplevelser for våre gjester, sier hotelldirektør på Amerikalinjen, Wilhelm Hartwig.

Beste internasjonale hotellkjede 13 år på rad

12 år på rad har Radisson Hotel Group, med Radisson Blu- og Park Inn by Radisson-hotellene, blitt kåret til beste internasjonale hotellkjede av «Grand Travel Awards» i Norge.

– Vi har brukt de siste årene på å pusse opp våre hoteller, og også forbedre servicen vi gir våre gjester så denne utmerkelsen er til alle våre medarbeidere, skryter sjefen for Radisson Blu Hotel Group i Norge, Ronald Smithjes.

Radisson Meetings

Med lanseringen av Radisson Meetings, kompenserer nå Radisson Hotel Group automatisk karbonavtrykket til hvert møte og arrangement som finner sted på Radissons mer enn 1100 hoteller verden over, automatisk og helt kostnadsfritt for kunden. For å gjøre dette har Radisson Hotel Group inngått ett samarbeid med FirstClimate.

– Målet er å beholde posisjonen som den hotellkjeden som gir gjestene de aller beste internasjonale hotellopplevelsene. Vi kommer til å fortsette å gi gjestene våre spennende restaurantkonsepter, inspirerende design og bransjens beste service, samtidig som vi tar vare på miljøet, sier Ronald Smithjes.

Lik og følg gjerne magasinet Horeca på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Her kan du abonnere på magasinet Horeca

Powered by Labrador CMS