Lucky Bowl ble «Årets kunde» i ASKO Servering. Rune Skandsen t.v. og Eimund Tharaldsen mottok prisen på vegne av kjeden. (Foto: Nils Henrik Sjo)

Fikk årets Asko-priser

På Asko Servering og NorgesGruppens kunde- og leverandørdager ble restaurantkjeden Lucky Bowl kåret til «Årets kunde» i konkurranse med Hunderfossen familiepark og reiselivsdestinasjonen Hamn i Senja.

Publisert

Begrunnelsen for pristildelingen er blant annet at vinneren har fin utvikling og god drift, er et samlingspunkt i nærmiljøet, er innovativ og har lojalitet til avtaler.

Årets leverandør ble Baxt. Åge Thomassen (fra venstre), Merete Strand og Marius Johannsen mottok prisen på vegne av selskapet. (Foto: Nils Henrik Sjo)

«Årets leverandør»

I kategorien «Årets leverandør» ble Baxt vinneren i skarp konkurranse med Ådne Espeland/Jæder og Haugen-Gruppen.

Oumph fra Food for progress Scandinavia ble «Årets produkt». En glad Carl Montelius mottok prisen. (Foto: Nils Henrik Sjo)

Juryens begrunnelse for tildelingen av prisen er blant annet at leverandøren utmerker seg med en god forståelse for drift ute hos kundene, er gode på samarbeid og har høy kompetanse. Videre er leverandøren dyktig på innovasjon og gir god og riktig informasjon om sin produktportefølje.

«Årets produkt»

I kategorien «Årets produkt» var det hard konkurranse mellom Philly Steak fra Slåtto, Krydderblandinger uten salt fra Santa Maria og Oumph fra Food for progress Scandinavia.

«Årets utfordrerpris» gikk til Rørosmeieriet. Linn Funda Nygård mottok prisen. (Foto: Nils Henrik Sjo)

Av disse ble Oumph utpekt som vinner.

I begrunnelsen for dette valget, sier juryen bl.a. følgende: Dette er en reell nyhet som treffer på mange viktige punkter for innovasjon. Dette produktet har hatt en jevn og høy vekst siden lanseringen, og har bred appell på kjede- og kundenivå.

«Årets utfordrerpris»

«Årets utfordrerpris» gikk denne gang til Rørosmeieriet. Dette er en leverandør som satser på kvalitet og gode produkter, og som tør å utfordre i et marked med få og store leverandører.

Årets utfordrer tar også miljøutfordringene på alvor og jobber mye med bærekraftige alternativer og økologi.

Lik og følg gjerne magasinet Horeca/nettstedet Horecanytt.no på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Powered by Labrador CMS