Kurset ledes av Monna Nordhagen (til venstre) og Kirsti Rogne fra Mars. De har skrevet fagboken «Raketter og Rebeller – strategi for deg som vil bygge merkevarer folk bryr seg om». (Foto: HSMAI)
Kurset ledes av Monna Nordhagen (til venstre) og Kirsti Rogne fra Mars. De har skrevet fagboken «Raketter og Rebeller – strategi for deg som vil bygge merkevarer folk bryr seg om». (Foto: HSMAI)

HSMAI med gratis kurs i merkevarestrategi

HSMAI tilbyr gratis digitalt kurs i merkevarestrategi for sine medlemmer. Kurset startes torsdag 28. mai, og vil pågå fem torsdager fremover.

Publisert

– Vi har satt opp gratis digitale kurs for våre medlemmer. Nå på torsdag begynner vårt kurs i merkevarestrategi. Det går over 5 uker og er kun en 2 timers samling i uken (09 – 11). Kurset er kun for våre norske medlemmer og er på norsk. Vi skal også sette opp dette kurset på engelsk over sommeren, men da vil det komme med en kostnad, opplyser Benedicte Gilroy Bøgh hos HSMAI.

Under ser du det som står i invitasjonen til kurset på HSMAI.no

Hvem trenger merkevarestrategi?

Det korte svaret er: Alle.

Før var merkevarebygging noe markedsavdelingene drev med. Nå er det blitt et strategisk anliggende for hele organisasjonen. Det er nyttig for alle å ha et bevisst forhold til hva, hvem og hvordan de vil være overfor folk de vil være viktige for. Men det er kanskje spesielt viktig å ta tak i merkevarestrategien hvis organisasjonen har vokst eller vil vokse, skal lansere nye produkter, gå inn i nye markeder, ser at konkurransearenaen er litt mer uoversiktlig enn den var før, hvis det er vanskelig å forløse potensial du tror bor i organisasjonen, ved oppkjøp, fusjoner, eller annen endring. I dag endrer ting seg hele tiden. Det er lurt å være forberedt. Vi anbefaler at dette gjøres i grupper, altså flere fra samme firma. Dette fordi det vil bli noe gruppearbeid i løpet av tiden. Hvis du vil bestemme selv hvem du skal påvirke på hvilken måte, og få folk med deg på det prosjektet, da trenger du en merkevareplattform

I turbulente tider er det spesielt viktig å bruke alle de verktøy du har i verktøykassen for alt de er verdt. Enten merkevaren skal bidra til å styrke eksisterende kunderelasjoner eller å løfte nye satsninger blir organisasjonen mer effektiv om beslutninger og handlinger er konsistente i forhold til merkevaren og med det påvirkningsmakt.

Gratis for HSMAI-medlemmer

På grunn av den spesielle situasjonen vi er i, tilbyr HSMAI kurset gratis for HSMAI-medlemmer. Dette kurset har som hensikt å hjelpe folk dokumentere deres virksomhets merkevare. Enten den allerede finnes, men vil ha nytte av en tydeligere beskrivelse, eller det er behov for en endring fra slik den er definert fra tidligere.

Kursledere fra Mars

Kurset ledes av Monna Nordhagen og Kirsti Rogne fra selskapet Mars.

Monna Nordhagen er partner i Mars, et rådgivningsselskap og fagmiljø for merkevarestrategi, Hun er seriegründer og fagnerd, og har arbeidet i over 30 år med forretningsstrategi, merkevarebygging, salg og ledelse. Nrdhagen er også leder for HSMAI Europe Marketing and Branding Advisory Board.

Her kan du se programmet for de fem torsdagene fremover

Lik og følg gjerne magasinet Horeca på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Her kan du abonnere på magasinet Horeca