So Extra So Chic-suiten. (Foto: Hotels.com)

Maksimalistisk eller minimalistisk?

Maksimalistisk eller minimalistisk? I hvilken ende av stilspektret befinner du deg? Hotels.com presenterer verdens første hotellrom med halvparten av hver.

Publisert

På hvilken side av sengen sover du? Hotels.com har innredet So Extra So Chic-suiten – verdens eneste hotellrom som er halvveis minimalistisk og halvveis maksimalistisk.

Individualisme er det nye det nye idealet. En fjerdedel av den norske millenniumsgenerasjonen ønsker å være trendy, snarere enn unik (11 %) eller polert (3 %)

Kjendisstil. Kylie Jenner (33 %), Kim Kardashian (25 %), David Beckham (35 %) og Will Smith (23 %) er millenniumsgenerasjonens fremste stil-ikoner.

Stil slår mat og drikke: Når millenniumsgenerasjonen velger hotell, er stilen på rommet viktigere enn mat, drikke og gratiseffekter. De velger stil fremfor innhold.

Kaitlyn Ham. (Foto: Hotels.com)

Bokstavelig talt delt i to

So Extra So Chic-suiten er bokstavelig talt delt i to, med én halvdel som er übermaksimalistisk og én som er ultraminimalistisk.

Hotels.com har ført sammen stylistene Johnny Wujek (So Extra) og Kaitlyn Ham (So Chic) for å skape en unik suite på The Curtain, London.

Førstnevnte er mannen bak de ikoniske stilene til stjerner som Katy Perry og Mariah Carey, og sistnevnte en kjent moteskaper og minimalist.

Johnny Wujek. (Foto: Hotels.com)

Se denne videoen for å finne ut mer om suiten.

Oppfyller alle stilønsker

So Extra So Chic-suiten oppfyller alle stilønsker, enten du liker dristige tropiske mønstre eller crispy hvitt sengetøy, og den befinner seg i et av verdens kuleste strøk, Shoreditch i London. Den kan bookes fra og med i dag og ut september, kun på Hotels.com.

Undersøkelser utført av Hotels.com viser at «vanlig» er ut. Hvis du ikke lever livet til det fulle, har du ikke oppnådd noe. Det er den ultraindividualistiske stilen som gjelder. Millenniumsgenerasjonen ønsker i mye større grad enn sine foreldre å bli sett på som moteriktige (37 % kontra 13 %)*. Og oppmerksomhetshungrige unge voksne foretrekker å skille seg ut** (18 %) fremfor å ha en trendsettende (16 %), polert (3 %) eller eksklusiv (9 %) stil.

De to ytterpunktene i stilspektret, minimalisme og maksimalisme, handler begge om individualisme og å leve livet til det fulle. Minimalisme med en touch scandi-chic har vært populært i årevis, men nykommeren, maksimalisme, åpner for å blande stiler, stoffer, mønstre sprø trykk og farger i ett og samme rom.

Johnny Wujeks So Extra-side av hotellsuiten har gullornamenter, apelamper og en selvlysende minibar, og det hele er toppet med lite matchende trykk, fargerike tepper og et tapet som kan få det til å gå rundt for deg. Dette i sterk kontrast til de rene linjene og den ensfargede dekoren på Kaitlyn Hams minimalistiske So Chic-side, der en hvit skinnsofa troner blant spesialbestilte strektegninger, pyntegjenstander i dempede fargetoner og et elegant ullteppe.

Minimalisme er fortsatt trendy

Minimalisme er fortsatt trendy, og millenniumsgenerasjonen elsker det fordi det er moteriktig (28 %) og stilig (23 %). Men så mange som en tredjedel (25 %) av de spurte klassifiserte den skandinaviske stilen som enkel. Au da! På den andre siden av spektret har vi de blant millenniumsgenerasjonen som ønsker å skille seg ut. De digger maksimalisme, som de beskriver som ekstra (43 %), funky (23 %) og morsomt (23 %). De mest populære stilikonene er Kylie Jenner (33 %), Kim Kardashian (25 %), David Beckham (35 %) og Will Smith (23 %).

Stil teller også når det kommer til reiser og hoteller. Hotellets stil (16 %) er viktigere for millenniumsgenerasjonen enn tilbudet av gratisartikler (10 %) eller barer og restauranter i nærheten (13 %).

Johnny Wujek sa dette om rommet: «Jeg ville at min side av rommet skulle føles spennende og extra, men også komfortabel og koselig. Det har en touch av overdrevet Charles Dickens og en dash California casual. Stil handler om å uttrykke seg, og jeg har åpenbart mye jeg vil formidle. I dagens verden må du skille deg ut».

Og om sin minimalistiske del av suiten hadde Kaitlyn Ham dette å melde: «Jeg lot meg inspirere av moderne 50-tallsdesign for å skape et rom som føles åpent og beroligende. Alle møblene ble valgt på grunn av deres stil og funksjonalitet, og med fokus på kvalitet. Rommet skulle føles lyst og moderne og ha en innbydende varme som får deg til å føle deg som hjemme».

Liz Oakman, Senior Director & General Manager EMEA i Hotels.com sier: «Uansett om det er snakk om nyanser i grått eller en eksplosjon av mønstre, elsker vi at folk ønsker å skille seg ut med en unik stil også når de er på reise. Vi i Hotels.com ønsker å prøve ut nye ting, og med So Extra So Chic-suiten kan stilinteresserte reisende oppleve begge ender av minimalist-maksimalist-spektret. Nå gjenstår det bare å velge din side av sengen».

Pressemelding

Lik og følg gjerne magasinet Horeca på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Her kan du abonnere på magasinet Horeca

Powered by Labrador CMS