Foto: X Meeting Point

Dato X på X Meeting Point ble en suksess

Dato X ble gjennomført sist uke som et initiativ for å samle næringslivsledere i en krevende tid, til en motiverende konferanse spekket med sterke foredragsholdere innen fagfeltene ledelse, makroøkonomi, psykologi mm. Foredragene ble innledet med stødig hånd av konferansier Arne Hjeltnes.

Konferansen fulgte begrensningen satt av regjeringen på 200 deltakere, og ble tilrettelagt med to meter avstand mellom hver deltaker, registrering ved ankomst, god håndhygiene, utlevering av munnbind og porsjonspakkede måltider.

Fulgte alle regler

Foto: X Meeting Point

Arrangørene, ledet av Ola Hobber Nilsen og tilrettelagt av Sensum Eventbyrå, var spesielt spente på oppslutningen fra foredragsholdere og inviterte, samt om man ville få til en tilnærmet like bra konferanse, tross avstandsregler og begrensninger gitt fra Regjeringen i forhold til antall deltakere. Oppslutningen fra dyktige foredragsholdere ble særdeles god og konferansen ble gjennomført så godt som fullbooket i romslige lokaler hos X Meeting Point på Hellerudsletta.

Nå foreligger resultatene fra en questback undersøkelse. Undersøkelsen viser at over 9 av 10 syntes at arrangementet i stor eller veldig stor grad overgikk forventningene. Videre var deltakerne tilsvarende fornøyde med X Meeting Point som arrangementssted. Hele 98% svarte at de anså arrangementet som trygt, kun 2% svarte «hverken/eller» på dette spørsmålet!

Alle ønsker tilbake til det normale

– Dette var en viktig gjennomføringstest med gjester fra en rekke bransjer, der konklusjonen åpenbart ble at bedrifter snarest ønsker større fysiske kurs og konferanser tilbake, gjerne kombinert med streaming gitt begrensninger i antall deltakere. Videre er det godt å se at millioninvesteringer i løsninger for romavdelinger med tepper, med egen lyd- og lysrigg, fungerer godt i praksis for å skape trygge omgivelser som samtidig oppleves som tilstrekkelig intime, sier hotelldirektør Gyrid Eggen i X Meeting Point.

«Med så god oppslutning for første gjennomføring av Dato X , er motivasjonen høy for å skape en tradisjon av arrangementet» legger initiativtaker Ola Hobber Nilsen.

Pressemelding

Lik og følg gjerne magasinet Horeca på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Her kan du abonnere på magasinet Horeca

Powered by Labrador CMS