Lanserer «Personal Guest Assistant» for hoteller

25. september lanserer Getshop PGA («Personal Guest Assistant»). – Vi anser den for å være et veldig viktig ledd i forhold til utviklingen av automatisering av hoteller, uttaler Øyvind Iversen hos Getshop.

Publisert

PGA-en er en tablet på åtte tommer som kan henges på alle rommene på et hotell. Den første utgaven kommer i fargen svart matt, noe som gjør at den vil passe godt inn i stort sett alle miljøer.

Viktig med tanke på utviklingen av automatisering

– Vi anser den for å være et veldig viktig ledd i forhold til utviklingen av automatisering av hoteller. Vi hadde i utgangspunktet tenkt å lansere den forrige måned. Men etter at vi fikk beskjed om at vi var nominert til en pris av Hotel Tech Live for jobben vi gjør med automatisering, så mente vi at det var en veldig fin arena å vise den frem på første gang, så vi utsatte lanseringen litt, opplyser Øyvind Iversen hos Getshop.

Les også: Getshop gjør hotellene resepsjonsfrie

Forenkler livet for ansatte og gjester

Iversen forteller at de allerede har solgt en god del eksemplarer av PGA-en, og de første blir sendt ut i slutten av september.

– Vår filosofi er at det som kan automatiseres, skal automatiseres, og PGA-en er to steg frem fremover i så måte. Den forenkler livet til gjesten og de ansatte, samtidig som den bidrar til reduserte kostnader og høyere inntekter for hotellene, uttaler Iversen.

Les også: Nominert for banebrytende hotell-teknologi

Dette kan gjestene gjøre med PGA

Vi har utviklet PGA-en er utviklet siden i mars 2018, og i den første generasjon PGA kan gjestene gjøre følgende:

Utvide oppholdet: Gjesten kan be om å få utvidet oppholdet sitt med så mange dager de ønsker. Systemet for tildeling av rom er helautomatisk, og sørger alltid for at kapasiteten blir maksimalt utnyttet. Så når gjesten ber om å utvide oppholdet, vil systemet raskt stokke rundt på alle fremtidige bookinger, for så å enten godkjenne eller avvise forespørselen.

Kjøpe sen utsjekk: Dersom gjesten har tre timer å vente på neste møte, eller har en annen grunn til å ha rommet noen timer ekstra, så bestilles sen utsjekk med tre tastetrykk, og gjesten vil da ha rommet til et nytt avtalt tidspunkt.

Bestille ekstra romvask: Det er ikke alle hoteller som har romvask hver dag. Her kan gjesten bestille vask av rommet dersom behovet er høyere enn intervallet hotellet har lagt inn.

Bestille mat/drikke/add-ons: Er det en restaurant eller en bar på hotellet, så kan gjesten bestille mat og drikke i restauranten/baren. Det går også an å bestille alle andre add-ons hotellet selger, som for eksempel parkering, ekstraseng og frokost. Alt som kjøpes på PGA-en kan trekkes direkte fra kortet.

Åpne hoveddøren fra rommet: Dersom gjesten venter besøk, så kan hoveddøren åpnes fra rommet, slik at gjesten ikke trenger å dra ned flere etasjer for å slippe den besøkende inn.

Få wifi-kode: Gjestene blir tildelt en privat wifi-kode på PGA-en ved innsjekk, som er gyldig under hele oppholdet. Hvert rom får sin egen kode, og båndbredden er jevnt fordelt over alle rommene. Da unngår man at noen få stjeler all trafikken, som tidvis kan være problematisk. Så slipper man at alle deler det samme passordet, samtidig som man unngår at folk som ikke er tilknyttet hotellet bruker båndbredde urettmessig.

Utviklingen fortsetter

– Dette er bare den første versjonen av PGA, men utviklingen har allerede begynt på versjon 2.0. Uten at vi skal gå i så veldig mye detaljer, så er lysstyring og temperaturstyring noen av funksjonene som kommer i neste utgave. Og selv om noen har kjøpt første versjon, vil de fortsatt kunne benytte seg av funksjonaliteten på 2.0, sier Øyvind Iversen hos Getshop.

Les mer på Getshop.no

Lik og følg gjerne magasinet Horeca/nettstedet Horecanytt.no på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Her kan du abonnere på magasinet Horeca

Powered by Labrador CMS