Rom 606 hos Radisson Blu Royal Hotel er rosa

For å sette fokus på brystkreftsaken, og samle inn penger til brystkreftforskning, er Arne Jacobsens berømte rom 606 på Radisson Bly Royal Hotel rosa i hele oktober.

Publisert
For å sette fokus på brystkreftsaken, og samle inn penger til brystkreftforskning, er Arne Jacobsens berømte rom 606 rosa i hele oktober.
For å sette fokus på brystkreftsaken, og samle inn penger til brystkreftforskning, er Arne Jacobsens berømte rom 606 rosa i hele oktober.

Forvandlingen er en del av Radisson Blu sin globale kampanje «Love Blu, Be Pink», hvor Radisson Blu-hotellrom verden over dekoreres rosa til inntekt for brystkreftsaken.

– Selve skattkammeret

– Rom 606 er selve skattekammeret i vår historiske designarv. Rommet er vanligvis stengt for utleie, slik at vi bevarer dette berømte designikonet, men for å støtte dette gode formålet velger vi nå å gi gjestene våre anledning til å oppleve denne designperlen og samtidig støtte og fremme forskning på brystkreft», forteller hotelldirektør på Radisson Blu Royal Hotel i København,Helene Hallre i en pressemelding.

Royal Hotel, i dag Radisson Blu Royal Hotel, åpnet dørene i 1960 og er anerkjent som verdens første designhotell.

Det meste blir rosa

Den berømte danske designeren Arne Jacobsen designet hele hotellet, fra fasaden, til møblene og bestikket. Rom 606 er et av de mest berømte og fotograferte hotellrommene i verden og er bevart akkurat slik Arne Jacobsen designet det.

Til inntekt for den gode saken har Radisson Blu Royal Hotel, sammen med Fritz Hansen og Illums Bolighus A/S, dekorert det berømte rommet rosa. I rom 606 er blant annet de ikoniske dråpe-stolene skiftet til rosa design, en rosa svane-stol er satt inn og sengeoverkastet skinner i rosa toner. Kampanjen pågår hele oktober måned og en del av omsetningen fra utleie av rommet doneres til det gode formålet. Når kampanjen avsluttes 31 oktober, går rom 606 tilbake til Jacobsens originale design.

«Love Blu, Be Pink»

Forvandlingen av rom 606 hos Radisson Blu Royal Hotel i København er en del av hotellkjedens globale kampanje «Love Blu, Be Pink». På Radisson Blu hoteller i hele Norge, og i resten av verden, gjøres et hotellrom rosa i hele oktober, og deler av inntektene fra utleie av rommene doneres til det gode formålet.

– Radisson Blu er glade for å kunne støtte kampen mot brystkreft. Sammen med våre gjester ser vi frem til å sette fokus på temaet og samle inn penger til denne viktige saken, sier Rose Anderson, Vice President, Global Branding hos Radisson Blu.

Lik og følg gjerne magasinet Horeca/nettstedet Horecanytt.no på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Powered by Labrador CMS