Illustrasjonsfoto: Adelina Iliev Photography/Radisson Hotel Group)
Illustrasjonsfoto: Adelina Iliev Photography/Radisson Hotel Group)

Utfordrer Best Western

Radisson Hotel Group lanserer enda et nytt varemerke: Radisson Individuals, som skal tilby individuelle hoteller og lokale hotellkjeder muligheten til å bli del av Radisson Hotel Group. Samtidig signeres 10 nye hoteller.

Publisert

Radisson Individuals skal tilby individuelle hoteller og lokale hotellkjeder muligheten til å bli del av Radisson Hotel Group, dra nytte av konsernets internasjonale posisjon og samtidig beholde sin identitet og egenart.

Her ligner veldig mye på Best Westerns strategi, og konkurransen mellom de to verdensomspennende kjedene er i gang.

Også De Historiske og Classic Norway Hotels vil merke Radissons nye satsing.

Basert på sine egenskaper og egenart

Hotellene som inngår i Radisson Individuals er utvalgt basert på sine egenskaper og egenart, noe som gir gjestene muligheten til å oppdage nye steder rundt om i verden, samtidig som hotellene alltid leverer Radisson Hotel Groups høye kvalitetsstandarder.

– Lanseringen av Radisson Individuals markerer nok en milepæl i vår femårsplan om å bli en av de tre ledende hotellkjedene i verden og være det ledende varemerket for eiere, gjester og ansatte. Vi skapte Radisson Individuals som svar på det moderne markedets krav til hotelleiere og gjester. Å bli del av Radisson Individuals er et perfekt første skritt for hoteller, dels for de hotellene som ønsker å forbli uavhengige, eller som kan vurdere å bytte til et av våre vellykkede varemerker, og dels for lokale hotellkjeder som ønsker å utforske videre distribusjon og/eller alternativer for co-branding, sier konsernsjef for Radisson Hotel Group Federico J. González.

Mulighet til å forbedre synligheten

«Radisson Individuals er en mulighet for hoteller til å forbedre synligheten, øke kundefortroligheten og nå en bredere målgruppe gjennom flere forskjellige distribusjonskanaler og med en global salgsstruktur. Hotellene vil dra nytte av styrkene til et varemerke med millioner av gjester over hele verden», heter det i pressemeldingen fra Radisson Hotel Group.

En rekke hoteller i Storbritannia og Asia har allerede blitt del av Radisson Individuals, og flere hoteller i Italia, Tyskland og Russland planlegger å bli med.

I tillegg har Radisson Hotel Group signert 10 nye avtaler i løpet av tredje kvartal 2020 i Storbritannia, Italia, Ukraina, Tyskland, Egypt og Nigeria.

Nye åpninger inkluderer: Henrietta House, medlem av Radisson Individuals, Bath, Storbritannia (åpner 2020) • River House Hotel, medlem av Radisson Individuals, Inverness, Storbritannia (åpner 2021) • Radisson Blu Hotel, Sheffield, Storbritannia (åpner 2023) • Radisson Residences, Baden Württemberg, Tyskland (åpner 2023) • Radisson Hotel, Firenze, Italia (åpner 2021) • Radisson Collection Hotel, Venezia, Italia (åpner 2021) • Radisson Hotel, Odessa, Ukraina (åpner 2021) • Radisson Hotel, Abuja, Nigeria (åpner 2022) • Radisson Blu Residences, Mekka, Saudi-Arabia (åpner 2022) • Radisson Blu Resort, Port Ghalib, Egypt (åpner 2023)

Pressemelding

Lik og følg gjerne magasinet Horeca på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Her kan du abonnere på magasinet Horeca