Best Western med stor digital satsing

Gjestens behov er i sentrum når Best Western Hotels & Resorts nå foretar sin største digitale satsing noensinne. Det nye nettstedet ble lansert i Norge 20. oktober.

Publisert

Best Western Hotels & Resorts har lansert nytt globalt nettsted, og hotellgjester i Skandinavia blir blant de første som får glede av det nye innholdet og de forbedrede funksjonene.

«Innholdet på nettstedet er forskjellig i ulike land, basert på kunnskap om hva som er viktig for hotellgjester rundt om i verden. Nettstedet har mange nye funksjoner som har som mål å gjøre bestillingsopplevelsen best mulig og gjøre lokale tilbud tilgjengelige», heter det i en pressemelding fra kjeden.

Analysert trender

Ved å analysere lokale markeder, globale trender og digital utvikling i den internasjonale besøksnæringen har hotellkjeden utviklet en digital plattform med fokus på dagens kjøpsatferd. Analysen har dannet grunnlaget for arbeidet med Best Westerns største digitale satsing noensinne.

– Siden vi er en av verdens største hotellkjeder, er det viktig at vi kan nå ut med tilbud og informasjon som er spesifikk for våre lokale markeder. I tillegg til å gi førstegangsbesøkende attraktive tilbud og lett tilgjengelige tjenester, har det vært viktig å heve servicen overfor medlemmene av lojalitetsprogrammet vårt, blant annet ved å gjøre tidligere bestillinger synlige, sier Per Telander, «Web Strategy Manager» hos Best Western Hotels & Resorts, og skandinavisk prosjektleder for den nye plattformen.

Forenklet bestillingsprosess

En forenklet bestillingsprosess er en selvsagt del av det nye nettstedet. Mange av Best Westerns gjester bestiller hotellrom ofte og bruker gjerne mobilen når de er på farten. Derfor er designet utformet spesielt med tanke på mobil og nettbrett. Som en ytterligere hjelp i bestillingen får vurderinger fra TripAdvisor større og tydeligere plass. Dette skal gjøre det enklere å velge hotell.

– Vi vil forenkle bestillingsprosessen for travle folk som reiser mye. Samtidig tror vi den nye prosessen også vil gjøre det enklere for førstegangsbrukere. Omtaler og vurderinger fra tidligere gjester er en viktig form for kvalitetssikring som gjør det enklere å velge hotell, og derfor har vi valgt å fremheve dette på nettstedet, fortsetter Telander.

Arbeidet med den nye plattformen har vært et amerikansk initiativ, og den skandinaviske organisasjonen har hatt en aktiv rolle i arbeidet med kravspesifikasjoner og utforming av de skandinaviske nettstedene.

Den 20. oktober lanserte det nye nettstedet i Norge.

Se mer på Bestwestern.no

Lik og følg gjerne magasinet Horeca/nettstedet Horecanytt.no på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Powered by Labrador CMS