Tine Birkeland med prisen og Scandics konsernsjef Frank Fiskers. (Foto: Scandic Hotels)

Tine Birkeland årets kommersielle leder i Scandic

Tine Birkeland, som er markedsdirektør i Scandic Norge, er kåret til årets kommersielle leder i hele Scandic Hotels («Commercial of the Year»).

Publisert

Mandag kveld ble Scandics «President’s Awards» arrangert på Scandics lederkonferanse «The Moment» i Stockholm, og det var i den forbindelse at Birkeland ble hedret for sin innsats i hotellkjeden.

«Commercial of the Year»

Foran 700 Scandic-kollegaer fra hele Norden mottok Tine Birkeland pris i kategorien «Commercial of the Year» for innsatsen som hun og hennes team har gjort for å bygge Scandics posisjon i det norske markedet.

– Det er med stor ydmykhet jeg har tatt imot denne prisen i sterk konkurranse med så mange dyktige kollegaer i hele Scandic. Denne prisen går til hele markedsavdelingen og er en bekreftelse på at vi i Scandic Norge holder en riktig kurs. Og ikke minst er anerkjennelsen til stor inspirasjon for å fortsette å utvikle Scandic som Norges ledende hotellkjede, sier Birkeland.

Vært til inspirasjon for hele selskapet

– Birkeland og hennes team har vist en eksepsjonell evne til å levere fantastiske resultater for Scandic gjennom flere år, og hennes arbeid er til stor inspirasjon for hele selskapet, sier sjefen for Scandic Hotelos i Norge, Svein Arild Steen-Mevold.

«Scandic har i 2016 tatt markedsandeler i Norge, og styrket sin posisjon gjennom flere viktige satsingsområder. Hotellkjeden har dessuten utmerket seg ved å vinne flere HSMAI-priser, nominasjon som «Årets idrettssponsor» og ikke minst ved lansering av blant annet Frokosten.no, verdens lengste frokostbord i Bodø og den virale filmen «The Epic Volley», som har hatt en potensiell rekkevidde på 300 millioner seere fordelt på samtlige verdensdeler», heter det i en pressemelding.

De andre vinnerne

Intensjonen bak prisene i «President’s Awards» er å gi en ekstra anerkjennelse til ledere og ansatte som har bidratt på en eksepsjonell måte i året som gikk. De er viktige ambassadører for Scandics kultur og en inspirasjonskilde for kollegaer når det kommer til service, drift og personlig utvikling.

I tillegg til «Commercial of the Year», ble det utdelt priser i følgende kategorier:

Hotel of the Year: Scandic Continental, Peter Storckenfeldt, Sverige

General Manager of the year: Helene Arvidsson, Scandic Triangeln, Sverige

Sustainable Hotel of the Year: Scandic Aarhus City, Nina Carlslund, Danmark

Guest Service of the Year: Scandic Kuopio, Mikko Mononen, Finland

Team Member of the Year: Lise-Lotte Hartikainen, Scandic Rosendahl, Finland

Fighter of the Year: Henrik Ohlsson, General Manager, Scandic Segevång, Sverige

Support Function of the Year: Maud Samuelsson, Director Scandic Business School (Acting)

Special Achievement of the Year: Magnus Berglund, Accessibility Director (handicapdirektør)

Lik og følg gjerne magasinet Horeca/nettstedet Horecanytt.no på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Powered by Labrador CMS