Foto: Geberit
Foto: Geberit

Dovelvære på Olavsgaard

Quality Hotel Olavsgaard på Skjetten like nord for Oslo har installert moderne dusjtoaletter i tre av suitene. Hotellet ønsker å gi de besøkende det lille ekstra.

Publisert
Foto: Mari Rosenberg/Ifi.no
Foto: Mari Rosenberg/Ifi.no

Vi har tidligere skrevet om Quality Hotel Olavsgaard med sine fellestoaletter (les sak fra 2014 her), men nå er også toalettene på noen av rommene oppgradert.

Per Harald Fjellheim eier og driver Quality Hotel Olavsgaard i Skedsmo. (Foto: Robert Walmann. Ifi.no)
Per Harald Fjellheim eier og driver Quality Hotel Olavsgaard i Skedsmo. (Foto: Robert Walmann. Ifi.no)

Per Harald Fjellheim eier og driver Quality Hotel Olavsgaard i Skedsmo, et populært konferansehotell beliggende midt mellom Oslo og Gardermoen. Hotelleieren vet viktigheten av å tenke nytt.

Tilby gjestene noe annerledes

– Vi må kunne tilby gjestene noe de ikke får alle andre steder. Folk har fått det flottere hjemme og reiser mer, så kravene til hotellene heves. Det må vi rette oss etter og se etter nye muligheter for å gi gjestene noe spesielt, sier Fjellheim,

De fant mulighetene i moderne dusjtoalett; toalett som spyler deg ren med temperert vann og deretter føner deg tørr.

Hever standarden

Foto: Mari Rosenberg, Ifi.no
Foto: Mari Rosenberg, Ifi.no

– Vi startet med å installere et dusjtoalett på fellestoalettene i underetasjen, og merket fort at det ble populært blant gjestene. Vi fikk mange gode tilbakemeldinger. Så da vi skulle pusse opp suitene på hotellet i 2016, var veien kort til å tenke på dusjtoaletter, sier Fjellheim, som da installerte moderne dusjtoaletter fra Geberit i tre av suitene.

– Suiter skal ha det lille ekstra. Dusjtoalettene er prikken over i-en som hever standarden på rommene og tilbyr gjestene noe mer. Vedlikeholds- og driftskostnadene er heller ikke noe høyere enn for øvrige toaletter, sier Fjellheim.

Konkurransefortrinn

Standarden på toalettene har stor betydning på hoteller. Det vet hotelleieren, som ser flere hoteller i Europa som nå satser på teknologi innenfor personlig hygiene.

– Moderne gjester er kresne og krever mer velvære. Kundeundersøkelsene våre viser at de setter renhold øverst på listen. Derfor er investeringen i dusjtoaletter viktig for at vi skal kunne gi våre gjester et høyere nivå av renhet og hygiene, forteller Fjellheim.

Frister til gjentakelse

Om ikke lenge skal 160 hotellrom pusses opp på Olavsgaard. Da er eieren klar på hva han vil.

– Neste gang vi skal pusse opp vil vi ha dusjtoaletter i hvert fall på de største rommene, så får vi se hva det blir til på de andre, sier han.

Denne teksten er skrevet av Mari Andersen Rosenberg/ifi.no

Foto: Mari Andersen Rosenberg/ifi.no, Robert Walmann/ifi.no og Geberit

Lik og følg gjerne magasinet Horeca/nettstedet Horecanytt.no på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her