Fra en av de nyrenoverte suitene på Radisson Blu Hotel i Ålesund.
Fra en av de nyrenoverte suitene på Radisson Blu Hotel i Ålesund.

Radisson Blu Hotel i Ålesund pusses opp

Hotellkjeden Rezidor, som står bak Radisson Blu og Park Inn by Radisson-hotellene, pusser nå opp, og bygger om, en rekke av sine hoteller. Nå er turen kommet til Radisson Blu Hotel i Ålesund, som har brukt de siste månedene på å pusse opp alle hotellrom og suiter.

Publisert
Anita Aalen Bjerkvik er hotelldirektør på Radisson Blu Hotel i Ålesund.
Anita Aalen Bjerkvik er hotelldirektør på Radisson Blu Hotel i Ålesund.

Hotelldirektør Aina Aalen Bjerkvik forteller at målsettingen er å være det beste hotellet i byen, og tiltrekke gjester fra hele verden.

– Det er fantastisk å lede dette hotellet, med et så sterkt produkt og et så dedikert team. Kombinasjonen av utsøkt design og service i verdensklasse er oppskriften på hvordan vi skal ta den ledende posisjonen, forteller Aalen Bjerkvik.

Oppgraderingen av hotellet er en del av Rezidor Hotel Groups største oppgraderingsprosess i Norden noensinne.

Radisson Blu Hotel Ålesund ligger helt i vannkanten og tilbyr gjestene en spektakulær utsikt fra frokostbordet.
Radisson Blu Hotel Ålesund ligger helt i vannkanten og tilbyr gjestene en spektakulær utsikt fra frokostbordet.

Bruker lokale leverandører

Alle gjesterom og suiter er nå totalrenovert og Link Arkitektur står bak det nye designet som er utformet i Radisson Blus internasjonale designkonsept «BluPrint».

Møterom på Radisson Blu Hotel Ålesund.
Møterom på Radisson Blu Hotel Ålesund.

Designet hos Radisson Blu Hotel Ålesund er lokaltilpasset og på møbelsiden har hotellet valgt en lokal vri. Måndalen Trevare AS er leverandør av platemøbler og Ekornes Contract AS leverer Stressless-stoler, begge lokale aktører.

Også møterom og fellesområdet

Radisson Blu Hotel ligger midt i Ålesund ligger – med utsikt mot havet.
Radisson Blu Hotel ligger midt i Ålesund ligger – med utsikt mot havet.

«Møteavdelingen og fellesområdene er også nylig blitt renovert, og tilbakemeldingene fra gjestene har vært veldig positive. Mer enn syv av ti gjester omtaler hotellet som «ypperlig» eller «svært bra» på TripAdvisor», heter det i en pressemelding.

– Enten du skal holde et seminar for 350 personer eller en konferanse med arbeidsgrupper, er dette det et egnet sted. Vi jobber for å skape minneverdige opplevelser for våre gjester, så vi er veldig takknemlige for de gode tilbakemeldingene, forteller Aina Aalen Bjerkvik i pressemeldingen.

Stolt av teamet

Aalen Bjerkvik kommer opprinnelig fra Florø, og startet som hotelldirektør ved hotellet i januar 2017. Siden første dag har hennes hovedfokus vært å skape førsteklasses hotellopplevelser for gjestene.

– Jeg er veldig stolt over teamet mitt som hver eneste dag gjør sitt ytterste for å gi gjestene de absolutt beste hotellopplevelsene, sier Aina Aalen Bjerkvik.

Lik og følg gjerne magasinet Horeca/nettstedet Horecanytt.no på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her