Scandics kundesenter har vunnet «Kundeserviceprisen» to år på rad. Her er Ane Natvig, Camilla Elvenes og teamleder Martin Ervik med fjorårets seiersbevis. Kundesenteret har per dags dato 12 ansatte. (Foto: Scandic Hotels Norge)
Scandics kundesenter har vunnet «Kundeserviceprisen» to år på rad. Her er Ane Natvig, Camilla Elvenes og teamleder Martin Ervik med fjorårets seiersbevis. Kundesenteret har per dags dato 12 ansatte. (Foto: Scandic Hotels Norge)

Ny kundeservicepris til Scandic Hotels

Scandic Hotels har vunnet «Kundeserviceprisen» i hotellklassen. Den er basert på Norges største undersøkelse av kundeopplevelser.

Publisert

– Dette viser at det kontinuerlige søkelyset vårt på å bli bedre har gitt avkastning, sier teamleder Martin Ervik på Scandics kundesenter, etter å ha gått til topps i konkurransen for andre året på rad.

Løfte servicestandarden

Kundeserviceprisen ble etablert i 2007 og har til hensikt å sette bransjen på kartet, løfte standarden, skape intern stolthet blant vinnere og deltakere og være en pådriver for gode kundeopplevelser i kundesenteret.

Prisen er et samarbeid mellom SeeYou og Confex.

Fire måneder og 25 vurderinger

Selve målingen av kundeopplevelser foregår over fire måneder, hvor «Mystery Shoppere» fra SeeYou kontakter deltakernes kundesentre på ulike måter. Hvert kundesenter som er med i målingen skal kontaktes 25 ganger i løpet av denne perioden, og får en vurdering på svar- og ventetid, velkomst og mottak, kundebehandleren og totalinntrykk.

Scandics kundesenter fikk 82,3 poeng totalt og 88,8 poeng på kundebehandleren, noe som var seier med klar margin foran de andre deltakerne i klassen. Snittet i klassen var på 66,4 i førstnevnte kategori og 72,3 i den andre.

– Det betyr mye for oss å få en slik anerkjennelse. Vi har stort søkelys på kvalitet i samtalen med våre kunder, og lytter til et stort antall samtaler for å utvikle oss. I møtet med kundene er vi opptatt av å lytte til deres behov, gjøre vårt beste for å forstå problemet og komme med den beste tilgjengelige løsningen, sier Ervik.

– Har bygd en kultur

Markeds- og kommunikasjonsdirektør i Scandic Hotels Norge, Tine Birkeland Westby, gleder seg stort over at «Kundeserviceprisen» nok en gang endte opp hos Scandic.

Hun berømmer kundesenteret og alle som jobber med kundeservice for hotellkjeden i Norge for deres solide innsats og imponerende tilpasningsevne.

– Det at vi får denne prisen for andre året på rad, viser at vi har bygget en kultur for å yte den beste kundeservicen her i Scandic. Det er veldig inspirerende, spesielt etter det som har vært et utfordrende år for alle som jobber i hotellbransjen, sier Birkeland Westby.

Her kan du lese mer om «Kundeserviceprisen», og se vinnerne i alle kategorier

Lik og følg gjerne magasinet Horeca på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Her kan du abonnere på magasinet Horeca

Powered by Labrador CMS