Norwegian Hospitality Group tar grep

I en fase preget av usikkerhet og kostnadskutt, går Norwegian Hospitality Group (NHG) motstrøms og satser på egen organisasjon og verdikjede. Ny salgsdirektør er nå på plass.

Publisert

Restriksjoner på reiser og møter mellom mennesker har gitt hotellbransjen et solid skudd for baugen.

Administrerende direktør i Norwegian Hospitality Group, Erling M. Kristensen, er klinkende klar:

– Vi opplever at vi sitter med en superspennende hotellportefølje som driver solid og trygt på et høyt nivå. Og vi ser og hører at gjestene våre gjerne vil snakke med oss og planlegge fremtidige arrangementer. Vi ønsker å bli lettere å kommunisere med på et høyere profesjonelt nivå. Vi skal våge der andre ikke nødvendigvis våger, og dette er en del av den filosofien. Nå tar vi i enda større grad grep om hele verdikjeden for kunden – fra salgsinitiativ til gjennomføring, sier Erling M. Kristensen.

Nyansatt salgsdirektør

Grim Garstad. (Foto: NHG)S
Grim Garstad. (Foto: NHG)S

Det er en glede å fortelle at vi har ansatt Grim Garstad (42) som salgsdirektør hos Norwegian Hospitality Group. Grim har 20 års hotellerfaring, og 15 av disse årene med operativt salg i ryggsekken og kommer fra tilsvarende stilling hos X Meetingpoint/Moxy Oslo X. Han slutter seg til NHG på Lysaker i starten av august, og overtar da ansvaret for det totale salgsarbeidet i NHGs portefølje.

– Det er med stor ydmykhet, stolthet og motivasjon jeg nå tar fatt på jobben med å lede salgsarbeidet til NHG. Jeg tar med meg erfaringer fra tidligere jobber med lignende drift/eierstruktur. NHG har blitt en betydelig aktør innen norsk hospitality-drift, og tar nå et offensivt og fornuftig valg med å i større grad få kontroll over kundemasse og kommunikasjon. Vi har som mål å bygge videre på den fantastiske, viktige jobben som foregår ute lokalt og har ønske om å bygge en salgsstruktur hvor hovedkontoret skal være en støttefunksjon hvor salg settes på lokalt ved behov og i tillegg hjelper å bygge den totale topplinjen for NHG! sier nyansatt salgsdirektør Grim Garstad.

Samarbeid med flere

«Nå blir NHG en tydeligere stemme direkte mot gjestene. Hotellene vil fortsatt være både profilerte kjedehoteller og egne varemerker, men som eier og driver blir NHG ansvarlig i eierskapet til hele verdikjeden. Vi skal selv skape, selge og levere produkter og tjenester til våre gjester. Vi tar vare på våre gode partnere, og vi er svært bevisste på balansegangen vi som multibrand-operatør skal ivareta. Det som er bra for NHG, tjener også våre partnere, heter det i en pressemelding.

Norwegian Hospitaly Group

Thor Halvorsen Holding AS er morselskapet i Norwegian Hospitality Group. Selskapet driver Thon Hotel Vettre og Thon Hotel Linne gjennom et felleseie med Olav Thon Gruppen på eiendomssiden. I tillegg drives det heleide Thon Hotel Halden, som franchisetager hos Thon Hotels. NHG eier og driver samtidig Son Spa og Strömstad Spa & Resort i tett samarbeid med Nordic Choice Hotels under paraplyen Nordic Hotels & Resorts, samt Clarion Collection Hotel Halden under dette varemerket. I tillegg har NHG overtatt eierskapet til eiendomsselskapet Eiendom Farris Bad AS, et hotell som drives av NHR. Mest kjent har nok Thor Morten Halvorsen og NHG vært for destinasjonsutviklingen i Telemark, hvor nå både Dalen Hotel og MS Henrik Ibsen er i selskapets eie og har drift som gir gjenklang utenfor landets grenser.

Lik og følg gjerne magasinet Horeca på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Her kan du abonnere på magasinet Horeca