Sjur Alvik. (Foto: Oslofjord Convention Center)

Fra Nordic Choice til Oslofjord

Sjur Aalvik (48) ansatt som «Vice President Operations» ved Oslofjord Convention Center, og får ansvaret for drift av konferanse- og resortanlegget. Han har hotellbakgrunn fra Nordic Choice Hotels og Radisson Blu (Rezidor).

Publisert

Med lang erfaring som toppleder innen hotell- og eiendomsindustrien, begynner Aalvik på Oslofjord Convention Center i dag, 10. juli.

Bakgrunn fra Choice og Rezidor

Aalvik har siden 2008 vært daglig leder ved Quality Hotel Mastemyr. Før det var han daglig leder i Eiendomsmegler1 i Oslo i tre år, og før det igjen daglig leder i tre år ved Ullevaal Business Class AS. Han har tidligere også over 10 års erfaring fra ledende stillinger i Radisson SAS-systemet (nå Radisson Blu), deriblant som salgsdirektør innenfor ulike virksomhetsområder.

På Oslofjord Convention Center blir hans ansvarsområde drift av konferansesenteret og resortanlegget, samt ansvar for alt knyttet til ferdigstillelse av de resterende 13 hotellene som skal bygges.

Fremhever beliggenhet og størrelse

– Dette er en utrolig spennende jobb i et allerede enestående anlegg. Og større blir det jo når alt er ferdigstilt i 2021. Størrelse i seg selv er ikke interessant, men nivået på aktivitetene dette åpner for – og ikke minst kombinasjonen av disse – tror jeg vil være interessante for mange av våre målgrupper. Så dette er en reise jeg virkelig gleder meg til å være med på, sier Aalvik.

Han mener egenskapene til anlegget er uten sidestykke i Nord-Europa, han peker også på kvaliteten på anlegget kombinert med beliggenhet.

– Med en unik plassering i terrenget ned mot vannet, like ved Torp flyplass og med kort vei til Oslo er dette en enestående lokalisering. Nå blir det vår jobb å realisere potensialet. Hele organisasjonen er innstilt på å levere høy kvalitet i alle ledd og å tenke innovasjon. Vi har alle forutsetninger for å lykkes med dette unike produktet i konferanse- og resortmarkedet, sier Sjur Aalvik.

Styrker organisasjonen ytterligere

– Vi er veldig glade for at også en kapasitet som Sjur ønsker å være med på Oslofjord-laget. Det er nå vi kan legge grunnlaget for hvordan vi best kan sikre en best mulig kundeopplevelse her hos oss. Vår ambisjon er å overgå kundens forventninger, og med Sjur med på laget har vi langt på vei sikret oss en garantist for en meget høy kvalitet i våre leveranser, både innen konferanse-, resort- og hotelldimensjonen, sier administrerende direktør for Oslofjord Convention Center, Tore Jørgensen, i en pressemelding.

Implementerer kraftig kommersiell satsning

Oslofjord er allerede en anerkjent leverandør av store og komplekse arrangementer. Om ikke lenge er stedet også en eksklusiv destinasjon med fantastiske resort fasiliteter. I 2021 ferdigstilles investeringer for tre milliarder kroner. Da står enda større konferansefasiliteter med flerbruksmuligheter i tillegg til 15 nye hotellbygg, samt badeanlegg, ferdig.

De to første hotellene ble åpnet 15. juni i år. Samlet vil anlegget disponere 2400 rom inklusive 1600 suiter, og ha en konferansekapasitet på 6800 sitteplasser. Alt dette bare 18 minutter fra Torp Sandefjord lufthavn og en drøy time fra Oslo. Målsettingen er å doble antallet arrangementer fra 2016 til 2019.

Lik og følg gjerne magasinet Horeca/nettstedet Horecanytt.no på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Powered by Labrador CMS