Kristoffer Solstad i The Rezidor Hotel Group. (Foto: Rezidor)
Kristoffer Solstad i The Rezidor Hotel Group. (Foto: Rezidor)

20 år med global talentutvikling

I 20 år har Carlson Rezidor Hotel Group gjennomført årlige «Business Schools» for sine medarbeidere.

Publisert

Mer enn 27 000 ansatte har gjennomgått ulike treningsprogram, med søkelys på talentutvikling. I forrige uke var medarbeidere fra hele verden samlet på Radisson Blu & Park Inn by Radisson Hotel på Alna for å feire 20 år med talentutvikling.

Jan Spooren i Rezidor Hotel Group .
Jan Spooren i Rezidor Hotel Group .

Tilrettelegge for talentutvikling

– Det startet i det små og har vokst seg stort og blitt en kjempesuksess over de siste 20 årene. Våre talenter har en sterk drivkraft for alltid å utvikle seg, og det er vår oppgave som arbeidsgiver å tilrettelegge for talentutvikling, sier Jan Spooren i Rezidor Hotel Group (Director for People Development).

Carlson Rezidors første «Business School» ble avholdt i 1996. Målsettingen var å samle de ansatte, både til opplæring og til nettverksbygging. I dag arrangeres «Business School» ni til ti ganger i året – alltid på et av Carlson Rezidor Hotel Group sine 1400 hoteller verden over.

Internasjonal utvikling på Alna

Kristoffer Solstad i Rezidor.
Kristoffer Solstad i Rezidor.

I år ble skolen for første gang avholdt på Radisson Blu & Park Inn by Radisson Hotel på Alna. Nesten 170 medarbeidere deltok, fordelt på 16 ulike kurs.

– Vår «Business School» er et viktig verktøy for å sikre kontinuerlig talentutvikling og drive selskapet fremover. Nettverksbyggingen er også en viktig del av programmet. Medarbeiderne kommer sammen og forstår bedre hvilke selskapsverdier som er sentrale og hvordan man sammen kan nå målene, forteller Kristoffer Solstad, Rezidor Hotel Group sin HR-direktør i Norden, i en pressemelding.

Stor variasjon

Hotellselskapet er globalt, med hoteller i 115 land og områder over hele verden. Det gir de ansatte både internasjonale karrieremuligheter og verdifull kulturell innsikt i møte med gjester fra hele verden.

– Vi ønsker å gi våre medarbeidere stor variasjon med en rekke kurs og opplæringsprogrammer, blant annet servicekurs, salgsprogrammer, kursing i personlig utvikling, lederstil og innsikt i forretningsmodeller, for å nevne noe. Dette er viktig både for medarbeidernes personlige utvikling og for at vi skal være best mulig rustet til å gi gjestene våre de aller beste hotellopplevelser, uansett hvor i verden de besøker oss, sier Solstad videre i pressemeldingen.

Lik og følg gjerne magasinet Horeca/nettstedet Horecanytt.no på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her