Foto: Best Western Hotell Borås

Best Western åpner motehotell

I et nytt «Pop-in-samarbeid» lager Best Western Hotell Borås og Textile Fashion Center en nyskapende hotellopplevelse.

Publisert
Illustrasjon: Best Western Hotels & Resorts.

Med start 1. februar driver Textile Fashion Center minihotell på Hotell Borås. Rommet preges tydelig av Textile Fashion Center, som skaper en personlig opplevelse for den mote- og tekstilinteresserte hotellgjesten.

Som en del av det nye konseptet «Pop-in», lar Best Western Hotels & Resorts utvalgte samarbeidspartnere åpne hotell i nettverkets egne hotellfasiliteter. Først ut i samarbeidet er Textile Fashion Center, som åpner mote- og tekstilrom på Hotell Borås med innvielse torsdag 1. februar.

Design

«Rommet oser av mote og tekstil og vil prydes med elementer laget spesielt for samarbeidet. Her vil stoffer produsert på Textilhögskolan og gullputer pryder sengen, det vil finnes motelitteratur du kan fordype deg i, og vinnerbidraget fra moteentreprenørkonkurransen Show Up Fashion Awards, Lovalot, viser frem sine kreasjoner i rommet», heter det i en pressemelding.

– Vi i Textile Fashion Center gjør ofte grensesprengende samarbeid med f.eks. forskere, bedrifter og studenter i ulike prosjekter. Det å få jobbe med Hotell Borås og få mulighet til å skape et eget hotellrom føles derfor utrolig morsomt og spennende, sier markedskoordinator i Textile Fashion Center, Frida Stålhandske.

På rommet vises utstillingen The Weather Diaries av Cooper & Gorfer, som samtidig går på Textilmuseet. De første gjestene får også gratis inngang til Textilmuseet i et helt år.

Interesse for egen by

1. februar blir det åpningsfest. Her vil et utvalg av klær fra Textile Fashion Centers butikk Fashion Gallery være til salgs. Klærne er laget av designere på Textile Fashion Center.

– Vi vil vise at vi har en genuin interesse for den byen vi lever og jobber i, derfor føles et samarbeid med en så sterk lokal aktør som Textile Fashion Center helt riktig for oss, sier deleier og salg- og markedsføringsansvarlig på Best Western Hotell Borås, Janne Johansson.

Lik og følg gjerne magasinet Horeca/nettstedet Horecanytt.no på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

«Pop-in»

«Pop-in» er et samarbeidskonsept i regi av Best Western Hotels & Resorts, som innebærer at Best Westerns lokale hoteller samarbeider med lokale aktører innen andre næringer som mote, kultur eller teknologi.

Aktørene får i en begrenset periode teste å drive eget hotell i hotellet, gjennom å innrede et rom og fylle det med innhold som skaper en annerledes og unik opplevelse for gjesten.

Textile Fashion Center

Textile Fashion Center er en arena som samler forskning, utdanning, entreprenørskap og innovasjonskraft under ett og samme tak i Sveriges tekstilhovedstad Borås.

Over 2000 personer besøker senteret hver dag, og det har som ambisjon å bli Europas ledende sciencepark for tekstil og mote.

Organisasjoner som inngår i Textile Fashion Center er blant annet Textilhögskolan, Högskolan i Borås, Textilmuseet, Marketplace Borås, Fashion Gallery, Fashionlink, Smart Textiles med flere.

Best Western Hotell Borås

Best Western Hotell Borås er et lite hotell med 52 rom som har eksistert siden 1929.

Byggeåret har vært inspirasjonen til hotellets gjennomgående Art Deco-interiør.

Hotell Borås ligger sentralt til med nærhet til butikker, kafeer og restauranter, bare noen hundre meter fra Textile Fashion Center.

Powered by Labrador CMS