Olav Langli har startet White Pelican Group, som blant annet vil innbefatte hotellkjeden Nubi Hotels. (Foto: Morten Holt)
Olav Langli har startet White Pelican Group, som blant annet vil innbefatte hotellkjeden Nubi Hotels. (Foto: Morten Holt)

Starter ny hotellkjede

Tirsdag 2. mars lanseres White Pelican Group, som blant annet innbefatter den nye hotellmerkevaren Nubi Hotels. Det er hotellmannen Olav Langli som står bak nyskapningen.

Publisert

– Sent i 2021 håper vi å lansere vårt første hotell i Norge, men vi ønsker å etablere oss i hele Norden. En intensjonsavtale er allerede undertegnet. Det blir et helt nytt og kjempekult hotell, sier gründer og administrerende direktør, Olav Langli, og fortsetter:

– Vi skal etablere nye og overta gode hoteller i byer og på utvalgte knutepunkt.

Fem hoteller innen 2028

Olav Langli har lang fartstid i hotellbransjen, sist fra Haut Nordic (nå Lily Hospitality Group). (Foto: Morten Holt)
Olav Langli har lang fartstid i hotellbransjen, sist fra Haut Nordic (nå Lily Hospitality Group). (Foto: Morten Holt)

– Vi har «langsiktige briller» og et evighetsperspektiv, og ønsker å gjøre ting ordentlig. For oss er det viktigere med kvalitet enn kvantitet. Målet er fem gode hoteller innen 2028. Alle skal ha svært sentral beliggenhet.

– Hva blir Nubi Hotels?

– Det blir en hotellkjede for det moderne mennesket – som helt naturlig stiller stadig høyere krav. Vi skal tilrettelegge en kjede som vi mener gir gjestene mer fleksibilitet enn de kjedene vi kjenner i Norge i dag. Vi skal ivareta gjestene når de først må borte hjemmefra, svarer Langli.

Heier på den lokale bonden og fiskeren

Hotellene som knyttes til Nubi Hotels har et klart mål: – 50 prosent av all mat som skal fraktes inn og serveres på hotellene skal være fra den lokale bonden og fiskeren, sier Langli.

– Hva er den lokale bonden eller fiskeren?

– Det definerer vi med at maten skal kunne fraktes i elbil-rekkevidde. Et bærekraftig konsept er i vårt DNA, forklarer Langli.

Lang fartstid i hotellbransjen

Olav Langli har nesten 25 års fartstid i servicebransjen. (Foto: Morten Holt)
Olav Langli har nesten 25 års fartstid i servicebransjen. (Foto: Morten Holt)

Han vet hva han snakker om, og han vet hva som må til for å lykkes.

Langli har nesten 25 års fartstid innen servicebransjen, og har hatt ulike direktørstillinger i Radisson Blu og Nordic Choice Hotels, der han også var driftsdirektør i Norge for merkevaren Comfort Hotel. Fra 2016 til 2018 ledet og utviklet Langli Facility Services som segmentdirektør i ISS Norge, og i 2018 ble han ansatt som konserndirektør i Haut Nordic, som nå er blitt til Lily Hospitality Group.

Les også: Olav Langli ansatt som konserndirektør i Haut Nordic (2018)

Tre konsepter

White Pelican Group er et serviceselskap som leverer FM-tjenester i moderne kontor- og logistikkbygg, og opererer hoteller under egenutviklet merkevare.

– Vi tror ikke på kjedekonsepter, for ingen er heldigvis like, fremholder han.

– Hele selskapet er dessuten tuftet på bærekraftige prinsipper og sammen skal vi flytte alle små og store grenser for morgendagens utfordringer. Jeg har et sterkt ønske om å skape og bygge. Med det nye selskapet skal vi det; med tre forskjellige konsepter. Vi knytter til oss noen av de aller beste – mener jeg, på laget, legger han til.

I tillegg til hotellkonseptet Nubi Hotels, tilbyr White Pelican Facility Group service-konseptene Seven Rooms (moderne kontorbygg), en Facility Service-plattform med sju serviceopplevelser for det moderne mennesket, som alle skreddersys til hvert enkelt byggm og In Time (logistikkterminal-bygg).

– Konseptet In Time er Norges første servicekonsept spesialtilpasset moderne logistikkbygg, og gjennom effektiv koordinering blir kostnadene lave og kvaliteten høy. Ingen andre før oss har utviklet et slikt konsept, sier Langli.

Nå skal ansatte på plass

Nå hentes de første ansatte inn i WPG. Det skal ansettes en driftsdirektør for kontorservice-selskapet, en prosjektleder og en leder for mat og drikke.

– Vi drar først i gang kontorbyggdrift – med alle gode serviceprinsipper fra hotelldrift og -service. Hvert bygg vil ha behov for rundt 50 medarbeidere. Alle våre medarbeidere skal ha erfaring fra hotellbransjen, der de vet hva service innebærer. Vi har ikke kunder, vi har gjester. Det er dette som skal skille oss fra våre mange dyktige konkurrenter, forteller Olav Langli.

White Pelican Group

– Navnet? Fortell.

– Det er det alt handler om. Pelikanen er kjent for å ta vare på de rundt seg. Vårt DNA og selskapsfundament er et genuint ønske om at alle bidrar som medmenneskelige kollegaer, svarer Langli.

Du finner mye mer om det nye selskapet på nettsiden WPG.no.

Les mye mer om WPG og Nubi Hotels i neste utgave av magasinet Horeca (nummer 2 2021)

Lik og følg gjerne magasinet Horeca på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Her kan du abonnere på magasinet Horeca

Powered by Labrador CMS