ÅRETS LEDERTALENT I HOTELLBRANSJEN

Sivert Engebretsen er kåret til «Årets unge talent» under HSMAI Awards.
Sivert Engebretsen er kåret til «Årets unge talent» under HSMAI Awards.

Årets ledertalent: Sivert Engebretsen (27) fra Scandic

Sivert Engebretsen har markert seg som en ressurssterk og resultatdrevet hotellsjef på Hotel Norge by Scandic. Nå er han kåret til «Årets unge talent» under HSMAI Awards i Oslo.

– Dette er et høydepunkt i karrieren min, og en kveld jeg ikke kommer til å glemme. Det var mange sterke kandidater til å vinne denne prisen, og det å gå helt til topps blant disse er helt utrolig. Dette inspirerer meg til å fortsette å ta steg, utvikle meg og skape resultater på Hotel Norge by Scandic, sier Engebretsen etter å ha mottatt HSMAI-statuetten og juryens begrunnelse.

HSMAI er en verdensomspennende organisasjon for salgs- og markedsføringsledere i reiselivsbransjen, og i Norge samles bransjen årlig for å dele ut heder og ære til fremtredende personer og prosjekter.

Årets prisutdeling foregikk på Grand Hotel Oslo by Scandic.

Begynte som lærling på samme hotell

Engebretsens karriere i hotellbransjen startet i 2014 da han begynte som lærling på det prestisjefylte hotellet. Her har han jobbet siden, med unntak av en toårsperiode fra 2016 til 2018, da hotellet var under renovering.

På Hotel Norge by Scandic har han gått gradene fra resepsjonist og fungerende resepsjonssjef til skiftleder og resepsjonssjef, før han til slutt havnet i sin nåværende stilling som hotellsjef. Han har markert seg som en resultatdrevet medarbeider, som har vist både drivkraft, dedikasjon og innovasjon i sitt virke.

– Et stort bransjetalent

– En velfortjent anerkjennelse av et stort bransjetalent. Sivert har gått gradene på hotellet, og har vist initiativ, kreativitet og innovasjon i arbeidet sitt. Han jakter stadig nye måter å gjøre arbeidet mer smidig og effektivt på, samtidig som det kommer gjestene våre til gode. Dette har ikke bare ført til høy gjestetilfredshet på hotellet, men har også gjort ham til en svært populær leder blant de ansatte i avdelingen, sier direktør Tore Espenes.

Scandic vant også «Årets markedskampanje»

Scandic Norge gikk også til topps i kategorien «Årets markedskampanje», for arbeidet med Grand Hotel Oslo by Scandics 150-årsjubileum. Det ikoniske hotellet markerte gjennom 2024 historien, menneskene og den kulturelle betydningen det har hatt siden det åpnet i 1874.

Dette har blitt løftet frem gjennom både kampanjer og arrangementer, og kulminerte i en stor jubileumskonsert på Karl Johan med en rekke profilerte artister i desember i fjor.

Lik og følg gjerne magasinet Horeca på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Her kan du abonnere på magasinet Horeca

Powered by Labrador CMS