Tre års smaksintervall

Det har vært forskjellige meninger om det fra bransjehold, men nå er det bestemt. Det blir tre års intervaller mellom de store Smak-messene på Norges Varemesse.

Publisert

Denne ledereartikkelen er hentet fra Horeca nummer 7 2011:

Neste utgave blir i februar 2014. Det har arrangørene/eierne Norges Varemesse, NHO Reiseliv og Bransjeforening for Storkjøkkenleverandører i Norge (BFSN) bestemt, etter spesielt trykk fra de to sistnevnte organisasjonene. De har igjen hatt trykk fra noen av sine medlemsbedrifter.

Også andre store aktører og brukere av messen har uttrykt skepsis til toårsintervaller, og truet med å være fraværende hvis det ikke ble en endring.

Som utstiller og bruker er Smak en krevende og dyr messe å delta på, og en messe på Smaks størrelse har tatt store deler av det årlige markedsbudsjettet, noe som igjen har gått utover mindre lokale og regionale messer.

Som utstiller har du nå derfor god tid på å forberede deg til bransjebegivenheten – som samler hele storhusholdningsbransjen i Norge. Messen har gjennom det siste tiåret utviklet seg til å bli en av de aller beste storhusholdningsmessene i Norden.

Mange har allerede fått med seg at det ikke blir noen messe i februar 2013, og skjønt at det gjelder å være til stede om to og et halvt år.

– Når denne messen blir arrangert sjeldnere, kjenner de involverte sin besøkelsestid. Jeg har allerede fått bestillinger. Dette blir en viktig arena som ”alle” vil være med på, sier messegeneral Trond Andersen til Horeca (se egen sak under Bransjenytt, side 17, i dette bladet).

For en del arrangører av diverse mesterskap og prisutdelinger, som de siste årene er lagt under Smak-messen – med to års intervaller, betyr det noen praktiske problemer, men de er til for å løses.

De er nå på let etter andre arenaer for å arrangere sine nisjemesterskap og priser, eller i ferd med å endre intervallene på dette.

Morten HoltRedaktør

Bestill abonnement på Horeca her

- eller last ned bladet elektronisk her

"
Powered by Labrador CMS