Jan E. Jørgensen trekker seg som administrerende direktør i Haugen-Gruppen etter en årrekke i sjefsstolen.

Lederskifte i Haugen-Gruppen

Atle Farmen (45) blir ny administrerende direktør i Haugen-Gruppen i Norge. Han tar over etter Jan E. Jørgensen, som har ledet selskapet i en årrekke. Farmen starter i stillingen i februar 2016, samtidig med at Haugen-Gruppen feirer 100-årsjubileum.

Publisert
Atle Farmen blir ny administrerende direktør i Haugen-Gruppen. (Foto: Privat)

– Etter 45 år i en bedrift i kontinuerlig utvikling og mer enn halvparten av denne tiden som administrerende direktør, er tiden kommet for å trekke meg tilbake fra stillingen som daglig leder for Haugen-Gruppen i Norge, skriver avtroppende administrerende direktør, Jan E. Jørgensen, i en pressemelding.

Jan E. Jørgensen går av som administrerende direktør i Haugen-Gruppen etter å ha ledet det norske selskapet i en årrekke. (Foto: Haugen-Gruppen)

100-årsjubileum i 2016

– Haugen-Gruppen fyller 100 år i 2016, er etablert i alle de fem nordiske landene, og har fortsatt livskraft og ambisjoner om videre lønnsom og god utvikling. Etter ønske fra våre eiere har jeg akseptert å fortsette med deler av min nåværende stilling og fortsetter derfor i alle styrer, samt i en noe redusert stilling som COO-Nordic fra det tidspunkt ny administrerende direktør for Norge er på plass, skriver Jørgensen i pressemeldingen.

Fra Findus

Atle Farmen er bosatt i Asker, gift og har to barn på 15 og 12 år.

Han har utdannelse i blant annet Business Administration/Marketing fra University of Southern California, samt 20 års relevant erfaring fra salgsledelse og administrasjon.

Han har tidligere vært blant annet KAM og regionsjef i Coca-Cola Norge, administrerende direktør for Mars Skandinavia i åtte år, og han var administrerende direktør for Findus Norge fra 2011 frem til 2015.

Farmen har sin første arbeidsdag som administrerende direktør i Haugen-Gruppen er 5. februar 2016.

Utvikling

– Fra å ha vært en meget liten importør i starten, har det lykkes oss gjennom dyktige medarbeidere og godt langsiktig samarbeid med leverandører og kunder, å utvikle oss til en av Nordens ledende import-, salgs- og markedsføringsorganisasjoner med fokus på merkevarer av god kvalitet til dagligvare- og storkjøkkenmarkedet, samt vinmonopolene, sier Jørgensen.

Lik og følg gjerne magasinet Horeca/nettstedet Horecanytt.no på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Powered by Labrador CMS