Rolf Ivar Skår. (Foto: Gulating/arkiv)

Gulating tar et oppgjør med «Black Friday»

Gulating – med 30 ølutsalg over hele landet, tar et oppgjør med Black Friday og gir i stedet 10 prosent av totalsalget førstkommende fredag til en frivillig organisasjon.

Publisert
Rolf Ivar Skår og Gulating tar et oppgjør med det økte kjøpepresset. (Foto: Gulating/arkiv)

Med «Give Back Friday» tar Gulating et oppgjør med økt kjøpepress, og stadig flere handelsdager som har blitt introdusert i Norge de siste årene. Spesielt er kjøpepresset rundt julen blitt stort her til lands.

– En motreaksjon til kjøpepresset

– Vi i syntes at vi har nådd et metningspunkt når det gjelder kjøpepress, og har sett oss lei på de stadig nye salgs- og tilbudsdagene som kommer hit til Norge. Vi ønsker derfor en motreaksjon mot kjøpepresset vi møter på «Black Friday», sier administrerende direktør i Gulating-Gruppen, Rolf Ivar Skår i en pressemelding.

Frivillig organisasjon

– Både fysiske butikker og norske nettbutikker har tatt denne amerikanske handelsdagen til seg, men vi ønsker i stedet å bidra til å gi noe til en frivillig organisasjon i nærmiljøet. Hver enkelt franchisetager i Gulating kan selv bestemme hvilken frivillig organisasjon de ønsker å støtte, legger Skår til.

Samtlige Gulating ølutsalg har ordinære priser i forbindelse sin kampanje fredag 24. november.

Lik og følg gjerne magasinet Horeca/nettstedet Horecanytt.no på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Powered by Labrador CMS