På bildet er Ulrike Schenk (Visit Sørlandet) , Monica Blikstad (Hamarregionen Reiseliv), Arne-Jørgen Skurdal (Gjøvikregionen Hadeland Ringerike Reiseliv), Kristin Myrabør Løkeberg (Visit Horten), statsråd Jon Georg Dale, konstituert statssekretær Terje Halleland og Elisabeth Dammyr (Haldenkanalen). (Foto: Vidar Alfarnes)
På bildet er Ulrike Schenk (Visit Sørlandet) , Monica Blikstad (Hamarregionen Reiseliv), Arne-Jørgen Skurdal (Gjøvikregionen Hadeland Ringerike Reiseliv), Kristin Myrabør Løkeberg (Visit Horten), statsråd Jon Georg Dale, konstituert statssekretær Terje Halleland og Elisabeth Dammyr (Haldenkanalen). (Foto: Vidar Alfarnes)

Osloregionen selges under Grüne Woche i Berlin

En rekke reiselivsbedrifter og destinasjonsselskap er med når Norge profilerer seg under Grüne Woche denne uken.

Publisert

Kombinasjonen mat og opplevelser skal selge Osloregionen enda bedre. Nå satset det langsiktig via det ny etablerte landsdelsselskapet Visit Osloregion. Målet er å trekke enda flere utenlandske turister til Norge. Under IGW møtte representanter fra reiselivet landbruks- og matminister Jon Georg Dale. I Berlin presenterte han den nye landbruksmeldingen om reiseliv.

– I Norge er vi gode på reiseliv og vi ser at det er et marked i vekst. Det er i det opplevelsesbaserte reiselivet veksten er størst. Der er det stadig flere som tar tak i, og lykkes med, å koble lokalmat og reiselivsopplevelser. Tall fra Matmerk viser at 5 av 10 nordmenn mener at lokale mat- og drikkeoppllevelser er viktig når de reiser som turister i Norge, sier landbruks- og matminister Jon Georg Dale i en pressemelding.

Lik og følg gjerne magasinet Horeca/nettstedet Horecanytt.no på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Powered by Labrador CMS