Hovden Fjellstoge. (Foto: Marit Kvaale)

Hanen galer i Berlin

I år deltar Norge på Internationale Grüne Woche Berlin for 29. gang, og Hanen er representert både i landbruksministerens næringsdelegasjon og på den norske standen.

Publisert
Daglig leder i Hanen, Bernt Bucher-Johannessen. (Foto: Hanen)

Hanen er næringsorganisasjonen for bygdeturisme, gardsmat og innlandsfiske i Norge.

Grüne Woche er en meget sentral arena for å synliggjøre norske aktører innen mat, opplevelser og reiseliv, og daglig leder i Hanen er stolt over å være med i landbruksministerens næringsdelegasjon, heter det i en pressemelding fra Hanen.

Fra Hovden Fjellstoge. (Foto: Marthe Langeland)

– Den norske deltakelsen på Grüne Woche gjennom flere tiår har vært meget viktig for utviklingen av det mangfoldet av lokale mat- og drikkespesialiteter og unike opplevelser vi i dag kan finne over hele Norge, uttaler daglig leder i Hanen, Bernt Bucher-Johannessen i pressemeldingen.

Hovden Fjellstoge. (Foto: Henrik Langeland)

Kvalitet er viktig

Flere av bedriftene som deltar på den norske standen er Hanen -medlemmer, blant annet Egge Gård, Smakfulle Rom og Hovden Fjellstoge.

– Kvalitetsmerker som Hanen blir stadig viktigere for turistene, og vi gleder oss til å fortelle publikum på Grüne Woche om de flotte attraksjonene og spisestedene som finnes i Setesdalen, uttaler Ann-Torill Briksdal ved Hovden Fjellstoge.

Promoterer norsk seterturisme

HANEN samarbeider også med Norsk seterkultur for å promotere norsk seterturisme under Grüne Woche.

– Hovedformålet med samarbeidet er å skape et nettverk blant norske setre og markedsføre norsk seterturisme. Vi ønsker med dette samarbeidet å øke den internasjonale interessen for setre som en viktig del av Norges spennende opplevelser, sier Bucher-Johannessen.

Lik og følg gjerne magasinet Horeca/nettstedet Horecanytt.no på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Grüne Woche

Internationale Grüne Woche Berlin arrangeres på Messe Berlin fra fredag 15. til søndag 24. januar 2016

Er en av verdens ledende forbrukermesser for landbruk, mat og reiseliv

Over 415 000 besøkende

1650 utstillere fra 70 land

70 landbruksministre fra alle verdens kontinenter og et rekordstort antall utenlandske delegasjoner var innom messen i fjor

Om lag 5000 journalister er akkreditert

I fjor ble det omsatt varer for 48 millioner euro i løpet av Grüne Woche

Nettside: Gruenewoche.de

Norge og Grüne Woche

Norge deltar i år på messen for 29. gang

Landbruks- og matdepartementet står bak den norske deltakelsen sammen med Innovasjon

Norge og Norges ambassade i Berlin

I 2016 er vel 70 utstillere fra Nord-Norge, Sørlandet og Østlandet som representerer Norge i Berlin.

Den norske deltakelsen på Grüne Woche er et ledd i å bygge Norge som mat- og reiselivsnasjon.

Norges deltakelse på Grüne Woche skal bidra til å styrke omdømmet for norsk mat og reiseliv.

Powered by Labrador CMS