Jørgen Wiig, konsernsjef i Grilstad og Øyvind Hegelstad, daglig leder i Holmens. (Foto: Grilstad)
Jørgen Wiig, konsernsjef i Grilstad og Øyvind Hegelstad, daglig leder i Holmens. (Foto: Grilstad)

Grilstad har kjøpt mathuset Holmens

Med oppkjøpet av stavangerbedriften Holmens AS, styrker Grilstad sin posisjon som leverandør av fersk ferdigmat.

Publisert

Holmens er en dyktig aktør som kompletterer vår virksomhet, sier Grilstad-sjef Jørgen Wiig.

Kjøtt- og grønnsakprodukter

Mathuset Holmens er totalleverandør innen ferdigmat og kjøtt- og grønnsakprodukter, og har satset mye på produktutvikling inn mot storhusholdnings- og dagligvaremarkedet. Selskapet er lokalisert i Stavanger, og har 55 ansatte.

– Grilstad er en flott og naturlig samarbeidspartner for oss. Vi tror salget kommer til å løfte begge selskapene i tida framover, forteller daglig leder i Holmens, Øyvind Hegelstad.

– Holmens har god regional forankring, og vi lager produkter som vi er stolte av. Med Grilstad med på laget får vi mulighet til å utvikle selskapet raskere. Det blir også lettere å nå ut med produktene våre i det nasjonale markedet, sier Hegelstad.

Stor vekt på utvikling

Sterke samfunnstrender knyttet til miljø, bærekraft og ernæring gjør at matvarebransjen legger stor vekt på innovasjon og produktutvikling. Sunn og bærekraftig ferdigmat og «mat i farta» er kategorier i sterk vekst. Grilstad har ambisjon om å ta en ledende posisjon som leverandør av fersk ferdigmat. Holmens har kompetanse, erfaring og en markedsposisjon som åpner nye muligheter for konsernet.

– Holmens er en dyktig aktør som kompletterer vår eksisterende virksomhet, sier konsernsjef Jørgen Wiig.

Flere bein å stå på

– De er en erfaren matprodusent som lager spennende produkter. Med dette samarbeidet får Grilstad flere bein å stå på, og vi styrker oss innen noen kategorier som vi har stor tro på framover, sier Wiig.

Det er ikke første gang Grilstad investerer i ferdigmat-segmentet. I 2020 gikk selskapet inn på eiersiden i det trønderske ferdigmatselskapet Matpartner. Oppkjøpet av Holmens er en naturlig videreføring av Grilstads ambisjon om å styrke seg i nye produktkategorier.

Pressemelding

Lik og følg gjerne magasinet Horeca på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Her kan du abonnere på magasinet Horeca

Powered by Labrador CMS