Jan-Erik Pavels Smith i Greenway Norge (til venstre) og innkjøpsdirektør i NHO Reiseliv Innkjøpskjeden, Morten Karlsen. (Foto: Greenway- Norge/NHO Reiseliv))

NHO Reiseliv Innkjøpskjeden og Greenway-Norge samarbeider

NHO Reiseliv Innkjøpskjeden signerer strategisk bærekraftavtale med Greenway-Norge på deres Naturesse engangs-serveringsprodukter.

Publisert
Jan-Erik Pavels Smith i Greenway Norge (til venstre) og innkjøpsdirektør i NHO Reiseliv Innkjøpskjeden, Morten Karlsen. (Foto: Greenway- Norge/NHO Reiseliv)

– Det å få en trygg og transparent leverandør av 100 prosent miljøvennlig produkter, som også ivaretar folkehelsen betyr mye i dag, og enda mer inn i fremtiden for NHO Reiselivs medlemmer, sier innkjøpsdirektør i NHO Reiseliv Innkjøpskjeden, Morten Karlsen.

Miljøvennlige produkter

– Vi er nå i starten på et samarbeid der våre medlemmer skal få tilgang til Greenway-Norges sortiment av bionedbrytelige og komposterbare miljøvennlige engangs-serveringsprodukter, via kjedens avtalegrossister. Innkjøpskjeden jobber mot å følge FN sitt bærekravsmål og her kommer Greenway-Norge inn som en viktig partner, sier Karlsen videre.

Greenway-Norge

Greenway-Norge er en familiedrevet bedrift som kun leverer bærekraftige, bionedbrytelige, komposterbare, miljøvennlige produkter som dermed er en praktisk etterlevelse av «det grønne skiftet» og sirkulærøkonomi.

Alle serveringsprodukter har sosiale sertifikat SMETA4 og/eller SA8000. Greenway-Norge sin miljømerkelisens er 5047 0009.

Greenway-Norge fikk som første aktør i verden Svanemerket engangsservise 2 desember 2015.

Les også: Først i verden med svanemerket engangsservice

– Det naturlige kretsløpet

– De fleste av våre produkter er CO₂-nøytralt produsert. Greenways produkter har ikke farlige langkjedede fluorforbindelser, noe som er svært viktig for folkehelsen. Vi låner naturens avfall. Palmeblader, strå, siv og sukkerrør som har stått og samlet CO₂ i sitt sesonglange liv, uten å kutte ett eneste tre/palme, så lager vi estetisk vakre funksjonelle produkter. Vi bruker produktene og leverer dem så tilbake til naturen som en naturlig del av kretsløpet. Det betyr at bruk av våre produkter er et verdivalg. Fra holdning til handling, uttaler daglig leder Jan-Erik Pavels Smith i Greenway-Norge i en pressemelding.

Lik og følg gjerne magasinet Horeca/nettstedet Horecanytt.no på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Powered by Labrador CMS