Fra venstre salgsdirektør Carl W. Barth, HR-direktør Laila Reitan Veum, og leder for 24-timerservice, Rune Arild Hansen.
Fra venstre salgsdirektør Carl W. Barth, HR-direktør Laila Reitan Veum, og leder for 24-timerservice, Rune Arild Hansen.

VIA Egencia kåret til «Årets beste arbeidsplass»

I forbindelse med «Grand Travel Award», kåret reisebyråansatte for andre året på rad VIA Egencia til det selskapet de helst vil jobbe i, dersom de skulle bytte arbeidsgiver.

Publisert

– Vi er utrolig glade og stolte over denne prisen, og årsaken til at vi vinner denne flotte prisen vil jeg først og fremst tilegne den jobben alle våre dyktige medarbeidere gjør 365 dager i året, sier Rune Feltman, administrerende direktør i VIA Egencia Norge.

Stor kveld

«Grand Travel Award» (GTA) er en årlig bransjetilstelning, hvor man stemmer frem de beste leverandørene i reisebransjen. Dette ble en stor kveld for VIA Egencia. De vant den kanskje gjeveste prisen, som «Årets beste arbeidsplass». Det betyr at VIA Egencia er det reisebyrået flest kunne tenke seg å jobbe i, dersom de skulle bytte arbeidsgiver.

– Dette var veldig hyggelig, og en fjær i hatten til våre ansatte. Vår bransje er i stor endring, noe som er spennende og viktig, men også utfordrende. Derfor var det ekstra stas å få denne utmerkelsen nå, sier Feltman.

Interessant bransje

VIA Egencia mener reisebyråene er blitt en mer interessant arbeidsplass for mange.

– Prisen fortjener en refleksjon rundt reisebyråenes posisjon, og de store endringene som skjer i vår bransje. Endringer som er drevet frem ikke minst av ny teknologi og nye arbeidsoppgaver.

Alt handler til slutt om menneskene

– Tilgang til ny og innovativ teknologi, innebærer at de reisende bestiller sine reiser på en annen måte enn hva de gjorde for bare noen år tilbake. Likevel må man aldri glemme at alt til syvende og sist handler om menneskene. Man vil aldri ha de beste teknologiske løsningene om man ikke også har de beste menneskene som kan stå for utvikling og drift. På samme måte som man aldri vil kunne tilby den beste servicen om man ikke har mennesker med rett kompetanse og et brennende engasjement for kunden, sier Rune Feltman i VIA Egencia.

Pressemelding

Powered by Labrador CMS