Foto: Flåm AS/Norway's best
Foto: Flåm AS/Norway's best

Fra Flåm AS til Norway’s Best

Flåm AS tar med seg 20-års reiselivserfaring, og går for nasjonal satsning. Flåm AS skifter samtidig navn til Norway’s best AS.

Publisert

Selskapet skal med den nye merkevaren bidra til å utvikle og posisjonere norske kvalitetsreisemål og reiselivsprodukter ute i den store verden.

Økt internasjonal distribusjonskraft og tydeligere nasjonal posisjon vil gi økt trafikk til alle de utvalgte reisemålene. Norway’s best skal bli en sterk og ledende norsk merkevare i det nasjonale og internasjonale reiselivsmarkedet, kjent for sin sterke produktportefølje av spektakulære naturbaserte opplevelser.

Ser et kjempepotensial

– Etableringen av merkevaren Norway’s best er vår mest ambisiøse satsing til nå, og er et prosjekt vi har arbeidet med i over to år. Vi ser et kjempepotensial i norsk reiselivsbransje, men også et stort behov for profesjonalisering og bærekraftig organisering. En satsing som inkluderer utvikling av kvalitetsreisemål og -produkter over hele Norge er et naturlig neste skritt for oss, sier konsernsjef i Flåm AS, Solrun Hjelleflat.

I tillegg til Flåm og de ettertraktede produktene som tilbys der, vil merkevaren Norway’s best fra starten av også inkludere turistattraksjoner i Aurland, Myrkdalen, Geiranger, Lysefjorden, Hardanger, Hjørundfjorden, Lofoten og Narvik.

Flere aktører på gang

Våren 2020 fusjonerte Myrkdalen Fjellandsby med Aurland Ressursutvikling, og ble en del av familien. Høsten 2020 ble selskapet medeier i Arctic Train i Narvik, for å styrke den nasjonale satsningen ytterligere.

Norway’s best AS er allerede i dialog med andre aktører på kvalitetsreisemål i Norge om å bli del av merkevaren Norway’s best.

Les også: Flåm AS blir medeier i Arctic Train

Norway’s best bygger på kunnskap og erfaring fra reisemålsutvikling i Flåm, et turistmål som årlig tar imot gjester fra mer enn 170 land over hele verden. Over mange år har Flåm opparbeidet seg en sterk posisjon både nasjonalt og internasjonalt. Flåm er nå et av Norges mest populære reisemål og er blitt en kommersiell suksess som styrkes ytterligere gjennom etableringen av merkevaren Norway’s best.

Pressemelding

Lik og følg gjerne magasinet Horeca på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Her kan du abonnere på magasinet Horeca

Powered by Labrador CMS