Hyllest til den norske kremlikøren

«Vinneren blåser nytt liv inn i en tradisjonell og nokså statisk kategori. Forsterket av trendy, minimalistisk, skandinavisk innpakning». Med denne introduksjonen ble Fjording invitert opp på scenen i Nürnberg for å motta prisen for «Best Alcohol Drink» under årets World Beverage Innovation Awards.

Publisert

Det er en konkurranse som honorerer de mest nyskapende konseptene i internasjonal drikkevareindustri.

Juryen, bestående av 17 bransjeeksperter, mente Fjording hadde et helstøpt konsept, og trakk spesielt frem følgende elementer i sin begrunnelse:

- Enkelhet i merkevare og innpakning

- Samsvar med lokale tradisjoner, geografi, miljø og skikker

- Sosialt ansvar og internasjonal anerkjennelse

Donasjon til fjordhesten

Det siste punktet refererer til Fjordings donasjonsprogram til den norske fjordhesten, og dernest til utmerkelsen Double Gold-medal i den anerkjente smakskonkurransen San Francisco World Spirits Competition.
Gründer Øyvind Løkling er selvsagt stolt og glad over anerkjennelsen, spesielt fordi konseptjobben er løst internt i det vesle selskapet, og ikke av et innleid byrå:

– I kombinasjon med alle heiaropene og all framsnakkingen Fjording opplever på hjemmebane, gir slike priser en skikkelig motivasjons-boost. Det er utrolig givende å se at min 15 år gamle «Dream of Nordic Cream» lar seg realisere, gjennom standhaftig egeninnsats og hjelp av gode venner, sier Løkling.

Pressemelding

Lik og følg gjerne magasinet Horeca på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Her kan du abonnere på magasinet Horeca