Gustav Eddy Larsen (til venstre) er nyansatt hos First Hotels. Her sammen med Marius Zachariasen. (Foto: First Hotels)

First Hotels med e-handelsløft

Gustav Eddy Larsen er hentet inn til First Hotels fra Dagbladet/Aller. Han skal bidra til å styrke satsingen på e-handel og søkelys på eierskap til egne data hos hotellkjeden.

Publisert

Han har lang erfaring fra kommunikasjonsbransjen og kommer fra stillingen som «Head Of Programmatic» i Aller og Dagbladet.

– Etter mange år på publisher-siden og nå sist i byrå, så gleder jeg meg til å begynne i reiselivsbransjen. Krysningen mellom det kreative, kombinert med data og ny teknologi gir nye og spennende muligheter, sier Larsen.

Varige endringer

First Hotels har vært på ansettelsesjakt det siste året og hentet inn en rekke nye medarbeidere. Hotellkjeden har et stort kompetansefokus og flere av de nyansatte kommer fra andre bransjer enn hotellnæringen.

– Reiselivsbransjen går igjennom om teknologisk revolusjon hvor konkurransebildet er dramatisk endret i løpet av få år. I kampen om morgendagens gjester så satser vi tungt på å øke trafikken og salget fra egne kanaler. I dette arbeidet trenger vi spisskompetanse på digital distribusjon og her vil Gustav bli en svært viktig bidragsyter for oss fremover, sier «VP Marketing & Innovation» i First Hotels, Marius Zachariasen.

Setter krav til nytenkning

Den teknologiske utviklingen setter store krav til nytenkning, men gir også betydelige muligheter til selskap som klarer å posisjonere seg godt.

– Kunde- og markedsinnsikt vil i større grad bli lagt til grunn for vårt distribusjonsarbeid fremover, og automatiserte annonsekjøp vil bli en del av hverdagen. Da blir det viktig med førstehåndserfaring med denne type mekanismer, noe Gustav er en representant for, sier Zachariasen.

Lik og følg gjerne magasinet Horeca/nettstedet Horecanytt.no på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Her kan du abonnere på magasinet Horeca

Powered by Labrador CMS