Ordr har fått kontrakt med IKEA

Digitalisert bestilling og betaling tar nå over på stadig flere fronter. Kiosk og restaurant hos IKEA skal bli raskere, enklere og tryggere for kundene. IKEA har bestemt seg for å ta i bruk Ordr for fjerne eksisterende flaskehalser – og gjøre handleturen enda mer fleksibel for kundene sine.

Den norske startupen Ordr tok av for alvor da pandemien krevde nye smittevernstiltak innen hotell, restaurant– og serveringsbransjen.

Sju IKEA-varehus tar i bruk ordningen

Illustrasjonsfoto: Ordr/Eirik Versto

Men løsningen har vist seg å ikke være midlertidig. Nå er det klart at alle de sju norske IKEA-varehusene tar i bruk Ordr-løsningen på sine kiosker og restauranter. Blant annet kan kundene nå benytte Ordr for «klikk og hent» og bestille middag fra IKEA som som takeaway.

– Dette er skikkelig cred for oss! Å få lov til å levere til IKEA er helt rått – de er jo tross alt «verdensmestere» i å utvikle gode kundereiser, sier Edwin Fjeldtvedt som er gründer og daglig leder i Ordr.

Aldri mer pølsekø

– Målet vårt er å fjerne de begrensningene tradisjonelle kassesystemer har – og gi muligheten til å redefinere hele kundereisen, sier Edwin Fjeldtvedt som er gründer og daglig leder i Ordr.

– Kundene kan bestille fra kiosken mens de venter på å betale varene sine, og plukke det med seg når de er ferdige fremfor å stå i en ny kø. Slik kan du for eksempel kan unngå å stå i «is og pølsekø» på vei ut. I tillegg tror vi at en slik løsning øker muligheten for mersalg, siden kundene mye enklere kan gjøre sine bestillinger, sier han.

– Vi er både ydmyke og stolte over denne avtalen – og jeg håper dette bare er starten på et spennende samarbeid med IKEA-systemet, sier han i pressemeldingen.

Lik og følg gjerne magasinet Horeca på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Her kan du abonnere på magasinet Horeca

Powered by Labrador CMS