Illustrasjonsfoto: Sverre Hjørnevik/Arctic Haute Route
Illustrasjonsfoto: Sverre Hjørnevik/Arctic Haute Route

Kobler nordnorske opplevelser med friluftsutstyr

Opplevelsesselskapet Norwegian Adventure Company (NAC) og utstyrsprodusenten Mammut inngår strategisk samarbeid, og kobler unike nordnorske opplevelser med en sterk internasjonal merkevare for aktivitet utendørs.

Publisert
Opplevelseselskapet Norwegian Adventure Company (NAC) og utstyrsprodusenten Mammut inngår strategisk samarbeid. Fra venstre_ Øystein Halvorsen, Nina Kristine Madsen-Geelmuyden, Espen Ramsvik og Fredrik Geelmuyden. (Foto: NAC)
Opplevelseselskapet Norwegian Adventure Company (NAC) og utstyrsprodusenten Mammut inngår strategisk samarbeid. Fra venstre_ Øystein Halvorsen, Nina Kristine Madsen-Geelmuyden, Espen Ramsvik og Fredrik Geelmuyden. (Foto: NAC)

– Skal vi attrahere globale opplevelsessamlere må vi kopble oss på de store, internasjonale nettverkene slik som Mammut representerer, mener daglig leder og medeier i NAC, Nina Kristine Madsen-Geelmuyden.

Opplevelser som arena for samarbeid

Flere norske merkevarer for friluftsliv har den siste tiden etablert seg i reiselivsbransjen. For NAC er ikke dette nytt. – Det en kopling vi har gjort siden vi startet med opplevelser i nord helt tilbake i 2005, sier Fredrik Geelmuyden, som har mer enn 15 års erfaring med sponsorsamarbeid, destinasjonsutvikling og tilrettelegging av kommersielle nettverk.

– Mammut er et av verdens største, multinasjonale outdoor-selskaper, som gir oss tilgang til attraktive kundesegmenter innen topptur, vandring og klatring i våre viktigste internasjonale markeder, sier Geelmuyden.

Står for nytenkning i nord

Norwegian Adventure Company har spesialisert seg på aktive opplevelser i nord, både landbasert og som boutique cruise, med tilrettelegging av helhetlige pakker av høy kvalitet. Hittil er selskapet mest kjent for toppturseilasen Arctic Haute Route mellom Lofoten og Tromsø.

Daglig leder i Mammut Scandinavia, Espen Ramsvik, mener det strategiske samarbeidet med NAC er spennende.

– Nordnorsk natur står i en særstilling og attraherer aktive mennesker fra hele verden, som også er vår målgruppe. NAC har klart å skape innovative opplevelseskonsepter og viser en evne til å tenke nytt i reiselivsbransjen. Dette er attraktivt for oss å være del av, understreker Ramsvik.

Pressemelding

Lik og følg gjerne magasinet Horeca på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Her kan du abonnere på magasinet Horeca