Kuleis-nyheter fra Hennig-Olsen Is

Vegansk kokos, tyggegummi eller Japp? Dette er årets første kuleis-nyheter fra Hennig-Olsen Is.

Iskremprodusenten kickstarter iskremsesongen med fem forskjellige smaker. Nykommerne skal lokke både godtemumsene, veganerne, kaloritellerne og nostalgikerne til kuleisdisken.

— Når vi utvikler nye smaker har vi både tradisjoner og trender i tankene. Mange sverger til den klassiske fløteisen og alt den inneholder, andre ønsker lettere alternativer med mindre sukker og færre kalorier, mens noen trenger melkefrie og veganske alternativer, forteller administrerende direktør i Hennig-Olsen Is, Paal Hennig-Olsen.

Fem nye smaker

I februar lanserer Hennig-Olsen Is fem nye smaker i kuleis-kategorien.

NYT Sjokolade: Mindre fett og kalorier

NYT Sjokolade.

Den populære nyheten fra 2019 kommer nå også som kuleis. NYT har 40 prosent færre kalorier, lavere fettinnhold, mindre sukker, og maks sjokoladesmak.

Vegansk kokos: Et forfriskende alternativ

Vegansk kokos.

Hennig-Olsen Is tar suksessen DUGG Vegansk Kokos-is til kuleisdisken. Slik som forgjengeren er det nye veganske tilskuddet 100 prosent melkefritt og laget med naturlig frisk kokosmelk, kombinert med Hennig-Olsens egen sjokoladesaus.

Bubble gum: Tyggis i kjeks eller beger

Dette er en fargerik fløteis som appellerer til enhver godtemoms. Bubble gum tar deg til barndommen med sin karakteristiske duft og søte smak. Du kan ikke blåse store bobler med den – men Hennig-Olsen garanterer at den smelter på tungen.

Pasjonsfrukt: Frisk og fargerik fløteis

En fløteis med ren og naturlig smak av pasjonsfrukt med ekte pasjonsfruktsteiner og en frisk gulfarge. En deilig kombinasjon av tropisk syrlighet og den runde fløtesmaken Hennig-Olsen Is er kjent for.

Japp: Favoritt returnerer i kuleform

I fjor gikk småisen Japp iskrembar ut av produksjon. Nå blir den folkekjære smaken tilgjengelig som kuleis! Dette er en fløteis med det beste fra to verdener: sjokolade med fløtekaramellsaus og myke Japp-biter.

Erstatter 1,3 millioner plastskjeer

Som en del Hennig-Olsens initiativ for å redusere plastforbruk, erstatter iskremprodusenten også 1,3 millioner plastskjeer med skjeer i tre. – Ingen kan gjøre alt, men alle kan gjøre noe. I fjor tok vi «Plastløftet» i samarbeid med Grønt Punkt, og reduserte plastforbruket med over 60 tonn årlig. Vi skal redusere enda mer, og dette er en av tiltakene våre i 2020, avslutter Paal Hennig-Olsen.

Pressemelding

Lik og følg gjerne magasinet Horeca på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Her kan du abonnere på magasinet Horeca

Powered by Labrador CMS