Hansa Borgs direktør for marketing og uteliv, Alf Helge Halland. (Foto: Hansa Borg)

Hansa Borg med ny avtale med Bacardi

Hansa Borg Bryggerier har signert en ny avtale med Bacardi om videre distribusjon av Breezer frem til 2023. Kontrakten har en verdi på i overkant av 250 millioner kroner.

Publisert

Hansa Borg Bryggerier overtok distribusjonen av Breezer, en smaksatt alkoholholdig drikk med kullsyre, i 2013. Siden den gang har merkevaren sett en økning i markedsandel fra 8,5 prosent i 2013 til over 30 prosent i 2018.

Merkevaresjef  hos Hansa Borg, Jenny Gausland. (Foto: Hansa Borg)

– Vi ser gode muligheter for ytterligere å forsterke markedsposisjonen til Breezer, og vi har ambisjoner om fortsatt vekst, i samarbeid med Bacardi Norge, sier Hansa Borgs direktør for marketing og uteliv, Alf Helge Halland.

Breezer driver veksten i FAB-kategorien

I 2018 hadde Breezer en vekst på 28 prosent innen kategorien Flavoured Alcoholic Beverages (FAB), ifølge tall fra Nielsen Media Research. Kategorien hadde i tilsvarende periode en vekst på om lag seks prosent.

Breezer-porteføljen, som Hansa Borg distribuerer og selger for Bacardi, består av fem fargerike og smakfulle varianter; appelsin, lime, vannmelon, jordbær og mango.

– Breezer Strawberry, som ble lansert i februar 2018, har solgt bra. Vi lanserer denne måneden enda en nyhet fra Breezer, med smak av sitron og hylleblomst, som vi tror vil slå godt an hos den norske forbruker, sier merkevaresjef Jenny Gausland i pressemeldingen.

Lik og følg gjerne magasinet Horeca på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Her kan du abonnere på magasinet Horeca

Powered by Labrador CMS