Illustrasjonsfoto: Fazer
Illustrasjonsfoto: Fazer

Norge prioriteres av Fazer

Fazer planlegger vekst i Norge og investerer i en sterkere organisasjon

Publisert

Norge er et av Fazers prioriterte markeder. Det forbrukerorienterte matvareselskapet har nå besluttet å endre sin norske virksomhet, og vil fra 1. januar 2021 håndtere virksomheten gjennom en utvidet lokal avdeling.

Fazer har et tydelig søkelys på vekst, og har som mål å skape verdier gjennom å bygge en enda sterkere posisjon innen raske forbruksvarer (FMCG) og utvikle ledende posisjoner i Nord-Europa, inkludert Norge.

– Vi har som mål å bygge en sterk posisjon og være en utfordrer i det norske markedet med et unikt sortiment av produkter innen konfekt, frokost og melkefrie produkter, og vi ønsker å bli ledende innen plantebaserte måltider. Ved å kombinere den lokale kommersielle forvaltningen av Fazer Lifestyle Foods og Fazer Confectionery, vil vi tilby en bredere, mer tiltalende portefølje til våre kunder, og styrke vår posisjon som langsiktig strategisk partner for norsk handel, sier Stein Andersen, som leder Fazer i Norge.

Fazer tilbyr smaksopplevelser i rundt 40 land over hele verden gjennom egne merkevarer og tjenester. I Norge tilbyr Fazer en rekke merkevarer og produkter som Fazer Havreris, Dumle, Tyrkisk Peber, Fazermint, Fazer Yosa, Fazer Aito og Froosh.

Frem til slutten av 2020 vil Fazers nåværende distributør, Haugen-Gruppen, håndtere virksomheten som vanlig i alle aspekter knyttet til dette året, slik de har gjort de siste årene.

Pressemelding

Lik og følg gjerne magasinet Horeca på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Her kan du abonnere på magasinet Horeca