Nordic Choice markerer Fairtrade Challenge

11. mai markeres starten på årets globale Fairtrade Challenge. Nordic Choice Hotels vil bidra til å øke bevisstheten rundt rettferdig handel ved å servere gratis økologisk og Fairtrade-merket kaffe.

Publisert

Fairtrade-merkingen sikrer anstendige arbeidsforhold og handelsbetingelser for dem som dyrker kaffen vår, noe som er svært viktig etterhvert som produksjonskjedene ofte blir stadig mer uoversiktlige. Kaffen som serveres på Nordic Choice Hotels er derfor alltid økologisk og Fairtrade-merket. Gjennom denne markeringen håper vi at flere forstår viktigheten av nettopp dette valget, sier Cathrine Dehli (Director of Sustainability) i Nordic Choice Hotels, i en pressemelding.

Servere så mange som mulig

Fairtrade Challenge er en internasjonal markering og så langt har flere enn 3400 organisasjoner og selskaper verden over meldt seg på.

Målet er å servere så mange enheter som mulig med Fairtrade-merkede produkter i en innsats for å øke bevisstheten rundt rettferdig handel. Hele Nordic Choice Hotels er med, og gjester og alle andre som kommer innom et av selskapets hoteller vil derfor få servert en rykende fersk kopp med økologisk, Fairtrade-merket kaffe.

Engasjement

– Dette er både en viktig og hyggelig markering å delta på. Nordic Choice Hotels jobber løpende med å sikre gode arbeidsvilkår hos alle våre leverandører, og Fairtrade-merking gjør det arbeidet lettere. Engasjementet ute på hotellene er enormt, og vi håper det smitter over på alle som i dag får seg en rykende fersk kopp gratis kaffe, sier administrerende direktør i Nordic Choice Hotels, Torgeir Silseth.

Nordic Choice Hotels deltar på Fairtrade Challenge for fjerde året på rad.

Lik og følg gjerne magasinet Horeca/nettstedet Horecanytt.no på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her