Eyvind Hellstrøm hos familien Anjum på Jessheim. (Foto: Kolonial.no)
Eyvind Hellstrøm hos familien Anjum på Jessheim. (Foto: Kolonial.no)

Hellstrøm møter hverdagen

Kolonial.no lanserer nettserien «Hellstrøm vs. Hverdagen» på YouTube, der stjernekokken reiser hjem til fem familier med ett mål for øyet. Å lage en skikkelig god hverdagsmiddag på kun 15 minutter.

Publisert
<br />Alma er den fødte kokkeassistenten og hjelper Eyvind Hellstrøm med å rekke tidsfristen. (Foto: Kolonial.no)<br />&nbsp;

Alma er den fødte kokkeassistenten og hjelper Eyvind Hellstrøm med å rekke tidsfristen. (Foto: Kolonial.no)
 

– Jeg har fått en enorm respekt for familiehverdagen, sultne småbarn og kampen mot klokka. Det er ingen spøk. Jeg skjønner nesten ikke hvordan de får det til, forteller Eyvind Hellstrøm.

Kolonial.no og Hellstrøm innledet et samarbeid i oktober i fjor og har siden jobbet blant annet med å produsere en helt ny nettserie og mange nye oppskrifter.

Sette sunn og god mat på bordet

– Vi har et felles mål om å bidra til å sette god og sunn mat på bordet. Vi ønsket å se hvordan stjernekokken Hellstrøm håndterte sløve kniver, dårlige stekepanner, småbarn på armen og det enorme tidspresset, forteller markedssjef Mats André Kristiansen i Kolonial.no, i en pressemelding.

YouTube-serien på fem episoder er spilt inn i helt vanlige hjem, i en dokumentarisk og ekte setting. Det er ingen juksing — ferdigkuttede råvarer, eller sauser. Langt fra det klassiske kokkeprogramet.

– Kundene våre har knapt med tid. Derfor har vi laget et litt annerledes kokkeprogram med hverdagen som utgangspunkt. Alle episodene lanseres samtidig, selvfølgelig. Tempoet er høyt, vi kan garantere høy puls! fortsetter Kristiansen.

15 oppskrifter

Hellstrøm har laget 15 oppskrifter som alle kan lages på under 15 minutter. Fem av disse er tatt ut i episoder à 8-10 minutter.

«I serien møter vi familier som åpenbart har det utrolig travelt. Det at de kan få fantastiske råvarer på døra, gjør at de kan klare å lage kreative, sunne og spennende middager i hverdagen» skyter Hellstrøm inn.

Kokkeprogrammer er populært og ofte veldig inspirerende. Samtidig kan det være vanskelig å få tak i alle ingrediensene, og det er synd. Nå har vi laget et kokkeprogram hvor oppskriften har hovedrollen, og hvor ingrediensene kan kjøpes med bare ett enkelt klikk. Enklere blir det ikke, sier Kristiansen.

Se video her

Lik og følg gjerne magasinet Horeca/nettstedet Horecanytt.no på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her