Illustrasjonsfoto: eSmiley
Illustrasjonsfoto: eSmiley

Check-In - for alle i serveringsbransjen

Etter regjeringens påbud om at alle serveringssteder i Oslo skal benytte gjesteregistrering, har eSmiley valgt å gjøre Check-in gratis for alle.

Publisert

Det digitale verktøyet brukes til å registrere gjester, og skal gjøre det enkelt å foreta smittesporing hvis gjester blir smittet med covid-19.

Hensikten med Check- in er at serveringsstedet kan spore smitte hvis det oppdages at en eller flere gjester er smittet med covid-19. Check-in kan brukes av alle kjøkken og i alle bransjer

Tilgjengelig for alle i serveringsbransjen

– Etter massiv respons fra våre kunder da vi først lanserte Check-In i midten av september, ser vi nå også behovet for at dette skal gjøres tilgjengelig og gratis for alle i serveringsbransjen. Etter regjeringens påbud om registrering av gjester fra 28. september i Oslo, har vi gjort Check-In gratis og tilgjengelig for alle. Vi må alle bidra til å bryte smittekjeden av covid-19, sier Mari Blomberg, som leder i eSmiley Norge.

Hvordan fungerer Check-in?

Serveringssteder som ikke er kunde av eSmiley registrer seg og henter ut sin egen QR- kode. Denne skrives ut og fremlegges synlig for gjestene.

Gjestene skanner koden med kamera på mobilen, og registrerer seg. Informasjonen blir automatisk sendt til systemet, og serveringsstedet kan hente ut lister over registrerte gjester dersom tilfeller av smitte med covid-19 oppstår. Systemet lagrer informasjonen om gjestene i 14 dager før informasjonen blir slettet automatisk.

Les mer på Esmiley.no/check-in

Lik og følg gjerne magasinet Horeca på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Her kan du abonnere på magasinet Horeca