Foto: Foodora

Legger til rette for digitale julebord

Koronakrisen setter store begrensninger, og for mange betyr det at julebordet utgår i år. Matleveringstjenesten Foodora oppfordrer til å avholde digitale julebord, og tilbyr skreddersydde løsninger for levering av mat og drikke hjem til de ansatte.

Publisert

Gjennom bedriftsløsningen sin tilbyr Foodora muligheten for at bedrifter selv kan sette opp budsjett på hver ansatt, slik at den enkelte kan bestille fra sin foretrukne restaurant innen foodoras leveringsområde, og få levert maten hjem på døren.

– Et unormalt, men trivelig julebord

– Vi tror det er ekstra viktig å gjøre ting felles i tiden fremover, om det så er digitalt. Foodora har allerede testet dette med digital felleslunsj, og det settes stor pris på. Gjennom vår bedriftsløsning kan hver og en bestille den maten de vil. Spe på med litt artige Kahoot!-økter, så har du alt du trenger for et unormalt, men trivelig julebord, sier «Managing Director» for Foodora, Elisabeth Myhre.

Skattebetalerforeningen har utfordret Skatteetaten/Skattedirektoratet på lovgiving rundt julebord. Dette har blitt behandlet og digitale julebord er nå vurdert som skattefritt.

– Vi kan bekrefte at servering av mat hjemme kan være skattefritt dersom bevertningen skjer i forbindelse med et velferdstiltak som skal bidra til å øke trivsel og samhørighet i bedriften. Et julebord som gjennomføres digitalt vil kunne være et slikt velferdstiltak. Det betyr at arbeidsgiver skattefritt kan dekke mat og drikke for ansatte som deltar f.eks. på julebord på Teams eller lignende, sier seksjonssjef i Skattedirektoratet, Lene Marie Ringså.

– Et flott alternativ

Foodora leverer fra mange av kjeden Egons restauranter. Der tror de at digitalt julebord er et positivt tiltak.

– Egon holder åpent og leverer hjem på døra med Foodora. Vi er veldig glade for at vi kan tilby mat til gjestene våre, også til de som ikke har mulighet til å besøke restauranten. Det å hygge seg med god mat er et viktig lyspunkt i hverdagen. Digitalt julebord er et flott alternativ der du fortsatt kan kose deg med deilig pinnekjøtt, rotmos, julepølse og ribbe, samtidig som du slår av ei skrøne med kollegaen og får trimmet lattermusklene, sier markedsansvarlig for Egon Restauranter, Trine Nordhammer.

Pressemelding

Lik og følg gjerne magasinet Horeca på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Her kan du abonnere på magasinet Horeca

Powered by Labrador CMS