
200-årsjubileum for anerkjent whisky
Det begynte i skotske Kilmarnock, og mange har vært borti den. Nå feires det 200-årsjubileum.

Med firkantede flasker og skråstilte merkelapper har merkevaren nådd en imponerende milepæl.
Det startet i en en enkel dagligvarehandel i Kilmarnock i Skottland, og har blitt til en av verdens bestselgende whisky.
200 år senere vandrer definitivt Johnnie Walker fortsatt.
Nese for whisky-laging

Verden var ikke et enkelt sted i 1819. Det var John Walker fullstendig klar over, i det en spade med jord dekket den siste fliken av hans fars kiste. Det var lite tid for sorg. Familiegården ble solgt, og overskuddet gikk til å åpne en liten dagligvarebutikk i Kilmarnock i Skottland.
Det viste seg å være en god idé, i og med John hadde både god business-teft og nese for whisky-laging.
Verdens mestselgende skotske whisky
På den tiden var de fleste whiskyer single malts med stor variasjon i den enkelte flasken. John begynte å blande ulike lokale whiskyer i en blend, som la grunnlag for lik smak for hver eneste slurk.
Den nå ikoniske prosessen ble hjørnesteinen i det som senere skulle gjøre Johnnie Walker til verdens bestselgende whisky.
I det vi entrer et nytt århundre i Johnnie Walkers arv, setter vi søkelys på den eksklusive underlinjen Black Label. Et ekte ikon som setter standarden for andre luksusvarer. Black Label er utført på whiskyer med minst 12 års lagring, dette sørger for den dype karakteren.