Verdenslansering i Norge

Sprudlende vann med alkohol skal skape bølger blant sukkerbevisste nordmenn.

Publisert Sist oppdatert

Kullsyreholdig vann med alkohol og naturlig fruktsmak har blitt den raskest voksende nye alkoholholdige drikken noensinne i opprinnelseslandet USA. Nå lanserer Carlsberg og Ringnes hard seltzeren Garage – eksklusivt i Norge.

Carlsberg valgte Norge for lanseringen av Garage

Hard seltzer er en helt ny kategori alkoholholdig drikke med få kalorier, veldig lite sukker og frisk smak fra frukt.

– Carlsberg har valgt Norge for lanseringen av Garage, bryggeriets aller første hard seltzer, fordi drikke med lite sukker og få kalorier allerede er uvanlig populært blant forbrukere her til lands. Ringnes skal selge to smaksvarianter av Garage – Wild Raspberry og Lemon + Lemongrass, sier merkevaresjef for Garage hos Ringnes, Anni Lehtinen.

Få kalorier og lavt sukkerinnhold

Hard seltzer har fått et enormt publikum på rekordtid i USA, der salget virkelig begynte å ta av i 2016. Ettcer det har det amerikanske markedet vokst til å bli verdt rundt 21 milliarder kroner.

– Hard seltzer har blitt ekstremt populært fordi det tilbyr et forfriskende og mer modent alternativ til mye søtere drikker, som for eksempel rusbrus. Hard seltzer er også diskret smaksatt med ekte frukt og representerer et mer moderat og mildt alternativ til spritbaserte drinker. Dette appellerer til de som ønsker å ta bevisste livsstilsvalg, sier Lehtinen.

Garage

To smaksalternativer – Wild Raspberry and Lemon + Lemongrass

Inneholder 4,5 % alkohol

En 330 ml-boks inneholder 99 kalorier og to gram sukker

En hard seltzer som Garage inneholder bare halvparten så mange kalorier som rusbrus og vin og kun to gram sukker per boks. Norske forbrukere generelt er helsebevisste og verdensledende når det gjelder å velge sukkerfri brus. Anni Lehtinen tror at dette, i tillegg til den friske smaken, kommer til å gjøre hard seltzer svært populært blant nordmenn.

Pressemelding

Lik og følg gjerne magasinet Horeca på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Her kan du abonnere på magasinet Horeca