Ny Evergood-film: Hemmeligheten bak smaken

Har du en god historie, et kreativt byrå og en dyktig regissør, er utgangspunktet det beste for å skape en fengende fortelling på ett minutt og førtifem sekunder. I den nye Evergood-filmen formidler norske Jorn Haagen - en av verdens mest kjente reklamefilmregissører, det unike og spesielle med en av Norges sterkeste merkevarer.

Publisert

Reklamefilmen har premiere mandag 2. mars 2020.

Haagen har skapt seg et navn gjennom produksjoner for internasjonale giganter som Puma, Volkswagen, Mastercard, Subaru, IKEA og Canon. Han har også vært regissør for Evergood-filmer tidligere, men nå er tempoet og rytmen annerledes. Den sjakettkledte butleren er ute, og vi blir isteden med på en reise i Evergood-universet. I den nye filmen fortelles historien om hva som faktisk inngår i den unike Evergood-blandingen.

Balanse og harmoni

Kaffen er sammensatt av Arabica-bønner fra ulike deler av verden, alle med sine helt spesielle særtrekk. Når de blandes, forsterkes de gode aromaene og sørger for en fin balanse mellom det søte og det bitre.

Den gode munnfølelsen som Evergood gir, skapes gjennom kombinasjonen av kaffe fra Kenya, Guatemala, Colombia, Costa Rica og Brasil.

Kaffen fra Kenya har god fylde med smaksinnslag av solbær og karamell. Kaffesorten Huehuetenango fra Guatemala er en fruktig kaffe som kommer fra dette landets mest kjente kaffedistrikt, og regnes som noe av det beste som finnes på markedet.

Den colombianske kaffen i Evergood har milde og velbalanserte smaker av kirsebær, steinfrukt og sjokolade. Den har passe fyldighet og en fruktig syrlighet som ikke er overveldende.

Tres Rios fra Costa Rica er kaffeverdenens svar på Bordeaux på grunn av sin høye kvalitet og fine smak. Tres Rios er en av de minste kafferegionene i Costa Rica, men produserer altså noe av verdens mest etterspurte kaffe. Smaksmessig har den innslag av både honning, nøtter og sitrus.

Det brasilianske innslaget i Evergood bidrar både til å løfte frem smakene og aromaene i de andre kaffesortene, og til å skape en god fylde og en fin munnfølelse.

Perfeksjonere forholdet mellom de ulike kaffesortene

Noe av hemmeligheten med å skape den samme gode smaksopplevelsen fra gang til gang, er å perfeksjonere forholdet mellom de ulike kaffesortene. Av og til må det brukes litt mer Tres Rios, andre ganger må det for eksempel tilsettes litt mer fruktighet gjennom en større andel av Huehuetenango.

Faktorer som jordsmonn, klima, brenning og blandinger innvirker på smak og kaffeopplevelse. Derfor er testing og smaking uløselig knyttet til det å lage kaffe av ypperste kvalitet – slik det også vises i Evergoods nye reklamefilm.

Regissør: Jorn Haagen

Produsent: Kirsten Bowman

Byrå: Good Morning Naug og Hubster

Musikk: Fuel to fire av Agnes Obel. Remix ved Davis Lunch

Kunde: Joh. Johannson Kaffe

Pressemelding

Lik og følg gjerne magasinet Horeca på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Her kan du abonnere på magasinet Horeca